رواية عمق القلوب...كامله

تقليص
X
 
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة
  • انثى من الخيال
    V - I - P
    • May 2009
    • 1602

    #91
    *&*الجزء الثالث والاربعون*&*
    خالد بعد مارجع البيت ورجع غرفته..قعد يفكر في منال وفي اللي غيرته في حياته بوجودها..
    خالد في نفسه اه ياربي انا لازم اتخذ قرار اللي بيصير معايا خطأ وانا لازم امحيه مستحيل اسمح لنفسي اني افكر في وحده غير نهال مستحيلللل..انا لازم احط حد لوجود هالمنال في حياتي..وقف خالد على حاله وهوا تعبان من التفكير في منال اللي سلبت كل تفكيره وخلته يوصل لمرحلة الاشتياق والوله..
    في الجهه التانيه من جده..
    مي:رووودي قلبي سيب البنت ابغا اكلها
    رائد بإبتسامه حلوه:ياقلبووووووووووووووووو عليكي قمررررر وربي قممممر
    مي:رووودي مايصير تدلع في البنت قد كدا
    رائد وهوا يطالع فيها بخبث:ها ميويه تغاري اعترفي
    مي وهيا تدفه بيدها:روووح عني قال ايش اغار انا اغار من هادي المفعووسه..وتطالع في بنتها اللي كانت تبتسم لها..
    مي بفرح وهيا تشوف ابتسامة بنتها:يالبووووووووووووووو عليها لا والله بنتي قمر الله يحفظها ويخليها لنا
    رائد وهيا يبوس جوانا على خدها:شفتي قلت لك انك تغاري منها عشنها احلى منك
    مي:هههههههههههههههههههههه وليه ياسلم من فينا هيا جايبه الجمال مو والحلى موو كله مني
    رائد قرب راسه منها وقلها في اذنها بصوت واطي:مو انا مووو ذابحني ومتعب قلبي الا دا الحلى امممووواه اموووووووت فيكي
    مي وهيا تبعد عنه وخدودها محمره من اللي قاله:رائد استحي على وجهك الاولاد هنا
    رائد:هههههههههههههههههههههههههههههههه
    مي:والله محد بيخرب اولادي الا انتا
    احمد وهوا يدخل في النص كالعاده:بابا لاتزعل ماما تلى((ترى))بعدين ما احبك
    رائد:ههههههههههههههههههه والله انتا يبغالك فرررش روووح روووح اللعب مع اخوك بلاي ستيشن
    احمد بزعل:فهد مايحليني اللعب معاه بس يحلي جوانا الدبه عشنه يحبها وانا مايحبني
    مي:لاحبيبي هوا يحبك بس عشان جوانا صغيره وهوا يبغا يعلمها
    احمد وهوا يوقف:لالا فهد مايحبني وانتو كمان ماتحبوووني..وراح يجري وهوا يبكي..
    انصدمت مي من كلام ولدها وقامت بسرعه ولحقته..وقعد رائد في محله مستغرب..
    مي وهيا تشوف احمد يجلس في ركن غرفته ويبكي:حبيبي حموودي
    احمد وهوا يرفع راسه:نعم
    مي:ايش بك؟
    احمد:انا زعلان منكم كلكم عسان كلكم ماتلعبوا معايا ومحد يحبني فهد بس يحب جوانا الدبه وانتي كل سويه قاعده مع جوانا وبابا لمن يجي مايبوثني بس يبوث جوانا اما انا لاء محد يسويلي سي..ورخا راسه وقعد يبكي..
    مي اتبسمت فهمت سبب تغير احمد كل هادي الايام احمد يغار من جوانا ومقهور من اهتمام كل العيله بيها..فكرت مي بطريقه حلوه تخلي فيها احمد يحب اخته ومايغار فيها ولمعت فكره في بالها وبدأت تقولها..
    مي:حبيبي
    احمد...
    مي وهيا تمسح على راسه:ممكن تقعد في عبي؟؟
    احمد يرفع راسها ويشوف ابتسامتها الحنونه فيقرر يسمع كلامها..قام وراح جلس في عبها..
    مي وهيا تمسكه وتمسد عليه:حبيبي انتا رجال صح؟؟
    احمد وهوا يهز راسه بالايجاب:ايوووه انا رجال
    مي وهيا تبوسه:طيب تعرف حبيبي انك اول كنت زي جوانا كدا صغيرر وماتقدر تمشي لازم احنا نشيلك ونأكلك ونسوي لك كل شي
    احمد:ايووه اعرف كلنا كنا صغار انتي قلتي لي كدا اوووول
    مي وهيا تبتسم:طيب انتا لمن كنت صغير انا كنت اكلك واشيلك والعبك وابوسك واسوي لك كل شي وفهد كمان زيك كلكم كنتو صغار ماتقدروا تسوو شي بنفسكم دحين جوانا مسكييينه زيك وبعدين بعد وقت طويل تكبر وتصير بنت كبيرره وتسوي كل شي بنفسها هيا دحين لسه مسكينه ماتعرف تسوي شي المفروض انتا تساعدها وتعلمها كل شي هيا نونو ماتعرف شي
    احمد كان يستمع بهدوء ومايعلق..
    مي وهيا تكمل:انتا لمن كنت صغير ماكنت تعرف تتكلم وفهد مره كان يحبك ويسوي لك كل شي عشان هوا كان لووحده وكان دايما يطفش ولمن انا جبتك هوا صار مبسوط عشان صار عنده اخوو ممكن يلعب معاه وهوا دايما كان يقعد يلعب معاك ويعلمك ويساعدك في كل شي تفتكر ولالا
    احمد وهوا يبتسم بمرح:ايووووه ثح افتكل كان يلعبني كووره في الحوس ويخليني اعرف اسدد قوووول عثان انا ماكنت اعلف
    مي:طيب ودحين نفس الشي فهد فرحان عشان جاته اخت صغيره يبغا يعلمها ويلعبها زيك عشان تصير كبيره وحلوه انتا ماتبا اختك تكون حلوه زيك
    احمد:الا
    مي:خلاص طيب المفروض انتا كمان تحبها زينا وتلعبها وتعلمها الاشياء الصح
    احمد وهوا مبسوط:يعني لمن تكبر جوانا انا اصير احوها الكبير زي فهد كدا
    مي وهيا تبتسم:ايووووه صحح شفت كيف انتا بطل وتسمع كلام ماما
    احمد بمرح:ايووه انا بطلللللللل
    مي بنفس الابتسامه الحلوه اللي ماتفارق شفاها:طيب حبيبي انتا المفروض ماتقول الكلام اللي قلته عشان انتا بطل والابطال مايقولو محد يحبني ويروحو يبكوو انتا بطل المفروض ماتبكي احنا كلنا نحبك عشان انتا شاطر تحب اختك وماتزعل لمن احنا نساعدها ونحبها زيك صححح؟؟
    احمد:ايووووه حلاص انا شاطر ومحا ازعل مله تانيه
    مي:طيب يلا قووم روح بوس جوانا وقلها انا احبك
    احمد وهوا يوقف:طيب..وبالفعل راح احمد يجري لجهة جوانا وباسها وقلها..انا احبك..
    رائد كان يشوف اللي يصير قدامه ومستغرب...وشاف مي جيه جهته وهيا مبسوطه..
    رائد:ايش سويتي في الولد ياساحره؟؟
    مي وهيا تقعد جمبه:هههههههههههههه سر المهنه
    رائد:والله انك ساحره قلبتي الولد ميه وتمانين درجه انا ماعمري شفته يبوس اخته ولايمسكها ايش اللي خلاه يسوي كدا
    مي:انا فهمته وخليته يفهم انه لازم يحبها
    رائد:طيب ايش اللي كان مزعله قبل شويه؟؟
    مي:ولا شي بس كان غيران من اهتمامنا بجوانا انتا كمان يارائد الله يهديك مررره بتهتم بجوانا وخاصر احمد مسكين اهتم فيه شويه الولد مسكين يحتاج اهتمامك
    رائد:طيب حاحاول
    احمد:ماما ممكن اثيل جوانا سويه
    رائد:لالالا بعدين تطيح
    مي وهيا تطالع في رائد بتحذير:ايوه حبيبي معليه بس انتبه لاتطيح من يدك اوكي
    احمد:اووكي..وشال احمد جوانا وراح بيها غرفة اللعابه عشان يلعبها معاه..
    رائد بتعجب:مي لو طيحها دحين
    مي:رائد لازم الولد يكون عنده ثقه بنفسه لاتعامله كدا بعدين يكره البنت
    رائد سكت..ومارد عليها..
    مي:ههههههههههه ايش بك ليه سكت؟
    رائد:لابس افكر انتي كيف تسحري الناس كدا وتخليهم يحبووكي
    مي بضحكه حلوه:ههههههههههههههههه ايش دا السؤال الغريب؟؟
    رائد وهوا يمسك يدها:مدري عنك ساحرتني وساحره اولادي
    مي:ههههههههههههههههه
    رائد:انا من جد اتكلم ترى والله مدري كيف حبيتك يامي افتكر اول مره حبيتك فيها كانت لمن جيت عندكم البيت وكان عندكم عزيمه وكنتي انتي دوبك كبرتي واحلويتي ومن يوووم ماجات عيني في عينك وانا يالهوي ما ادري ايش صار فيا انقلب حالي من وقتها
    مي وهيا تبتسم له بكل حب:وانا كمان وانا من وقتها و قلبي يدق بحبك جننتني من وقتها وصار كل عالمي رائد وبس
    رائد وهوا يقرب منها:احبك
    مي:وانا كمان احبك واموت فيك
    رائد:مي حتقعدي تحبيني كدا على طوول؟؟
    مي:لأخر نفس في عمري
    رائد:ومافي شي ممكن يغيرك؟؟
    مي:مستحيل الحب شي مغروس في "اعماق قلوبنا"ومافي شي ممكن يمحيه ولأن..
    رائد وهوا يبتسم ويكمل لها جملتها المعهوده:انا وانتا والحب واحد
    مي وهيا تبتسم:حبيبي والله الله لايحرمني منك يارب
    رائد وهوا يبوس يدها:عمري انتي ولايحرمني منك
    في اليوم اللي بعده الساعه تمنيه الصبح..
    كان متوجه بسيارته للمستشفى ويفكر..
    ايش يبغا مني رامي وايش اللي عنده..وليه ماكان يبغاني ابلغ باسم انه في المستشفى عشان يجي يزوره معايا برغم انه هوا صاحبه مو انا..وليه يبغاني اجي في دا الوقت بالذات..افففففففففف والله اني حاس من نبرة صوته انه فيه شي..الله يستر انا قلبي ناغزني من دا الرامي..
    وصل ناصر للمستشفى وراح لغرفة رامي وقلبه يدق..برغم انه دي الزياره شي عادي والمفروض انه يسويها بس رامي بطريقته وطلباته على انه يجي لوحده وفي دا الوقت بالذات اقلق ناصر..المهم وصل ناصر لغرفة رامي..ودق الباب..ورد عليه رامي..بأنه يتفضل..
    ناصر:صباح الخير
    رامي:صباح النور او((وهوا يشوف الورد الحلوو اللي في يد ناصر))صباح الورد
    ناصر وهوا يقرب منه ويحط الورد على الطاوله مع علبة الشوكلاته:كيف حالك دحين ان شاء الله احسن
    رامي:والله الحمدلله احسن بإستثناء الدوخه البسيطه اللي كل شويه تجيني وسوري ماعندي يد عشان اسلم عليك هههههههههههه
    ناصر:ههههههههههههه مو مشكله
    وسكت ناصر وهوا يشوف حال رامي حزن عليه..
    رامي وهوا يطالع فيه بإستغراب:ايش بك؟
    ناصر بنبره باين فيها المواساه:ولاشي بس سلامتك الف سلامه والحمدلله انها جات على قد كدا والله خوفتني عليك
    رامي انصدم من طبيعة ناصر الطيب وقلبه الحنون..وفجئه اتردد عن اللي كان في نفسه واللي مقرر انه يسويه بس فجئه..
    ناصر:ها رامي قولي ايش موضوعك والله اني من امس وانا افكر ايش عنده رامي وايش الموضوع اللي تبغاني اجيك عشانه في دا الصبح؟؟
    رامي نفض افكاره اللي في باله وافتكر هدفه وقال:امممم مستعد تسمعني
    ناصر بإستغراب:طبعا والا ماكان جيتك
    رامي:طيب اسمعني
    في دا الوقت في بيت ابو محمد..
    كانت لمى مسدوحه على سريرها وتفكر..مبسووطه على اللي صار بينها وبين امجد وحست انه الحياه ابتسمت لها من تاني..واثبتت لها ان حبهم اقوى من انه تهدمه الاشياء التافهه اللي صارت بينهم..وبما انه امجد ولمى قدروا ينسو اللي صار بينهم..فدا فضل ونعمه من ربنا عليهم..واكبر نعمه حلت ب امجد ولمى حبهم الصادق والقوي..اللي خلاهم ينجووو من الاعصار الكاسح اللي حل بحياتهم..
    لمى:اه الحمدلله الحمدلله خلاص انا حانسى كل اللي صار لازم ما افكر في الماضي اللي راح بس المشكله انه امجد بعييييد عني وخلاص مايقدر يسيب دراسته يارربي كان لازم اعاند من البدايه لو اتفاهمت معاه من البدايه ماكان صار كل دا...يعني دحين لازم استنى كم سنه عشان اكون معاه..ياربييييييه
    في نفس الوقت كان ماجد واقف قدام بيت مازن يطالع في البيت ويفكر في رهف..لو بيده يدخل دحين ويواجه مازن ويقوله زوجني اختك بس...
    في دا الوقت كان يسوق بسيارته من غير هدى..وعينه غصب عنه تدمع من كثر الحزن..يفتكر الكلام اللي قاله له رامي..ويحزن اكثرر..
    رامي:اسمعني ياناصر انا وبنت عمي رندا نحب بعض من زمان وانتا جيت وخربت علينا فلو سمحت انا ابغا بنت عمي ومن فضلك افسخ الخطبه وابعد عن طريقنا
    ناصر بصدمه:نعم ايش بتقووول؟؟
    رامي بصرامه:اللي سمعته بنت عمي ليا ومستحيل اسمح لك تاخذها مني وتضيع حبنا
    ناصر:ياسلام ومن فين طلع لي دا الحب البنت وافقت عليا برضاها ومحد غصبها على شي واذا كانت تحبك كان رفضتني او قالت اي شي
    رامي:هيا كانت خايفه انها اذا رفضتك تسوي مشاكل بين مازن وبين اختها عشان كدا اضطرت توافق عليك ومن دون زيادة كلام انا ل رندا ورندا ليا لاتحاول تبرر ولاتلاقي اسباب بعد عن رندا بالطيب
    معقوله ياناس معقوله ما اصدق..رامي يحب رندا ورندا تحبه..لالالالالا مستحيييييل لو تحبه ماكان قبلت فيني..واللي بين مازن ومنى اكبر من انه يأثر عليه رفضها او قبولها..اه ياربي معقوله رندا تحبه طييييييييب ليييييييييه قبلت فيني ليه زرعت الامل والفرحه في قلبي كانت وربي تقدر ترفض ومحد بيقول لها شي او بيصير اي شي..ياربييييييييي والله اني كنت شاك انها تحب احد او احد يحبها وحده بجمال رندا وبرقة مشاعرها مستحيل ماتحب او تنحب..بس ياربي رهف سألتها وهيا ماقالت شي..لو كانت تحب رامي كانت اتكلمت ونطقت الموضوع كان في يدها ومحد غصبها ولا احد بيقدر اصلا كانت تقدر تنهي الموضوع بدون ماتسبب اي مشاكل على قولتها..مستحيييييييييييييييييييييل ما اصدق..بس ايش اللي يخلي رامي يتكلم بكل دي الثقه اكيد انها قالت له او انه عنده الدليل على كلامه..مستحيل يهدم فرحتي وحبي بدون سبب..ومدام هوا يحبها اكيد انها تحبه والا كيف يحب وحده وهيا ماتحبه او انه كيف يكلم خطيبها بكل هالثقه ويطلب منه انه يفك خطبته عنها بهالسهووله..اكيييييد رامي متأكد من هالشي...ياربيييييييييييييييي معقووول رندا مابتكون ليا بتروح فرحتي بيموت حبي..رندا مو ليا...اه ياربي اه ارفق بحالي كيف بعيش بدوووونها ومن بعد ماحبيتها كل هالحب واتعلقت فيها..اتنهد ناصر وطاحت دمعته..مايقدر يتخيل حياته من دون رندا خلاص هوا عود نفسه على وجوده وحبها وانها بتكون في حياته في المستقبل..كيييييييف فجئه وفي غمضة عين تروح من يده كيف...
    رامي كان مسدوح في سريره اللي في المستشفى ويفكر..انا اللي سويته صح والا خطأ معقوله اكون هدمت حياة البنت عشان انانيتي وحبي اللي اكتشفته في الوقت الضايع على قولة خالد..معقوووله اكون غلطت...اه ياربي والله اني خايف ودا الناصر شكله مايطمن وكلامه مايطمن اكثر..كان يتكلم بألم وغضب شديد..وشكله بيعند ومايرضا يسيب رندا او بيروح يفضحني عند عمي والا خالد وتصير مشاكل في العيله بسببي...ياربييييييي كان لازم اتصرف كدا..وفجئه اتكلم صوت خفي في نفس رامي..لا يارامي انتا اللي سويته هوا الصح لازم تحارب عشان حبك لرندا مدام تحبها لازم تثبت لها ولكل الدنيا انك مستحيل تتخلى عنها..واللي بيصير يصير انا لازم اوقف في وجه الكل حتى رندا نفسها..بخليها ترجع تحبني غصب..واستغرب رامي في نفسه هوا قد كدا متأكد من حب رندا له..مايدري كيف يحس انه رندا تحبه برغم انها ماعمرها قالت له بس هوا يحس نفسه متأكد مليون في الميه انه رندا كانت تحبه..لكن دحين رامي مايعرف..ويسأل في نفسه..ياترى رندا تحبني ولالا؟؟...وايش اللي غيرها؟؟...
    ومر الوقت ورامي يفكر في حاله وفي اللي سواه..ودخل عليه الدكتور المشرف على حالته..
    الدكتور بعد ماعاينه وشاف ملفه:لا ماشاء الله حالتك اتحسنت عن اول بكتيرر ودحين بتجيك الممرضه عشان تغير ضماد راسك وكل شي بيكون اوكي
    رامي بفرح:يعني اقدر اطلع يادكتور
    الدكتور بحيره:والله مدري انتا تمام الحمدلله ومافيك شي بس
    رامي:بس ايش؟؟
    الدكتور بحيره اكثر:والله مانا قادرين نحدد سبب الدوخه اللي تجيك كل شويه وكل الفحوصات عندنا سليمه والسبب مو واضح ابد
    رامي:يعني؟؟
    الدكتور وهوا يقفل الملف اللي في يده ويصلح نظارته:والله انا اشوف انك تطلع وتغير جوو وتريح كم يوم في البيت واذا استمرت معاك الحاله تعال راجعنا وبنحاول نشوف الوضع ونسوي معاك اللازم
    رامي:طيب متى اقدر اطلع؟

    تعليق

    • انثى من الخيال
      V - I - P
      • May 2009
      • 1602

      #92
      الدكتور وهوا يبتسم:شكلك مستعجل على الطلعه
      رامي انحرج بس قال بمرح:هههههههههههههه اي والله مرره
      الدكتور:هههههههههه الوقت اللي تبغاه ولو تبا دحين بإمكانك تروح بس انا افضل بكره لانه بكره الصبح جينا استشاري مخ واعصاب ممتاز مره واعتقد انه بيفيدك فخليه يعاينك ويشوف مشكلتك وبعدها لو تحب ممكن تطلع العصر
      رامي:اها خلاص مو مشكله العصر العصر طيب ورجلي يادكتور
      الدكتور:امممم مافتحو لك الجبس؟؟
      رامي:الا وخلولي رباط بس مافهمت شي مو تقولو انكسرت ليه شلتو الجبس؟؟
      الدكتور:لا ما انكسرت الممرضه غلطت وقالتلك انها انكسرت من اللون الازرق والانتفاخ اللي كان فيها بس الحمدلله مافيها كسر واللي فيها رضا قويه مع الوقت بتروح
      رامي:اها يعني اقدر امشي عليها ولالا؟؟
      الدكتور:الا بس على خفيف يعني لو تبا تمشي عليها خد معاك عكاز ولاشي عشان لاتتألم
      الدكتور وهوا يخرج:يالله تأمر بشي
      رامي: لا سلامتك في امان الله
      مر اليوم بطوله وصارت الساعه تلاته الليل..
      في هالوقت كان ناصر لساته يلفلف في الشوارع كان طول الوقت يوقف في مكان وينزل يمشي ويمشي الين يتعب ويرجع مره تانيه للسياره ويتوجه لأي مكان تاني ويرجع يمشي ويلفلف وجلس طول اليوم على هالحال..
      وفي هالوقت بالذات كان موقف سيارته قدام بيت ابو خالد وواقف بره السياره وساند نفسه عليها ويفكر في رندا وفي شكلها لمن دخلت عليه الغرفه وكيف كان سحرها وجمالها طاغي على كل شي في الدنيا في عيون ناصر..كان قلبه يدق بعنف ويحس بالفرح..كان حاسس وقتها انه ملك العالم كله..بمجرد انه قدر ياخذ او يملك ولو للحظه الانسانه اللي حبها بدون اي مقدمات وقدر يوصل لها..اعتبر هالشي في نفسه انجاز عظييم مو اي احد بالدنيا يقدر يسويه..بس دحيييين فييييين هالانجاز وفين هالاحلام كللله سراب وكله وهم..حتى لمن سوى اللي المفروض يسويه واختصر كل الطرق وخطبها..ضاعت من يده..
      فجئه صرخ ناصر:مستحيييييييييل انا ايش بي انا ماعمري كنت انهزامي كدا انا رندا ليا وانا اللي خطبتها ورندا ماتحب رامي وبلا كلام فاضي كيف صدقت ورضيت اسمع رامي الغبي كان لازم ما اصدقه ولا اسمعه حتى..اصلا رندا خطيبتي وهيا موافقه واهلها موافقين هوا ماله دخل..بعدين قال في نفسه انا ليه ما اسأل رندا بنفسي واتأكد احسن من كل دي الحيره..
      اتصل ناصر على رقم رندا اللي كان مخزنه من يوم ملكة منى من بعد ما اتصلت رهف عليه منه..
      انتظر ناصر فتره..ومحد رد عليه..الا انه بجنونه وعصبيته وقتها ماحسب حساب للوقت ولا للزمن ولا للي بسويه رجع اتصل تاني وتالت..الين..
      الووووو
      انتفض ناصر هادي رندا رندا ردت عليا..
      ناصر:الوو السلام عليكم
      رندا انصدمت مين دا اللي يتصل عليها في وقت زي دا..
      رندا وهيا تظبط جلستها لانها كانت مسدوحه على السرير:نعم مين معايا؟
      ناصر بصوت هايم:ماعرفتيني يارندا؟
      رندا ارتعشت الصوت مو غريب بس من يكوووون؟؟..
      رندا بصوت خافت:لا مين؟
      ناصر:انا ناصر
      رندا انصدمت:ناصر؟؟؟!!
      ناصر:ايوه انا ناصر خطيبك
      رندا تقول في نفسها ناصر خطيبي ناصر خطيببي..ايووه صح نسيت ناصر خطيبي مو رامي..كانت رندا مو بعقلها لانها كانت نايمه ودهمانه ومو حاسه بالدنيا..كانت بتحلم انه رامي اتزوجها وعايشين مع بعض احلى عيشه..وماكان لناصر اي وجود في الحلم...وكل اللي تفتكره انها نامت وهيا تفكر برامي وناصر وبوضعها معاهم..وتأثير رامي اكبر عليها حتى انه كان متواجد في كل احلامها..
      ناصر باهتمام:كيفك؟
      رندا بإستغراب من اتصاله:تمام انتا كيفك؟؟
      ناصر:بخيرررر دامك بخيررر
      رندا.......
      ناصر بدون مايحس على نفسه وينسى الكلام اللي كان يبغا يقوله:رندا
      رندا:نعم؟
      ناصر وهوا يطالع في القمر:احبك
      رندا انصدمت من جرأته بس ماردت ولاعقبت وكل اللي سوته انها عقدت حاجبينها..وتقول في نفسها اتصل في هالوقت عشان يقولي احبك..هههه والله انه يضحك..وابتسمت..
      ناصر وهوا يضحك على حاله بإستهزاء:هههههههه ادري اني بايخ لاني متصل عليكي في دا الوقت بس انا محتاج اكلمك محتاج مررره
      رندا وهيا حاسه انه فيه شي لانه صوته باين انه حزين وزعلان:خير ناصر فيك شي؟؟
      ناصر وهوا يتنهد بألم:هيييييييه يارندا والله اني ضايع ومحتتتار واحس نفسي بمووووووت
      رندا بسرعه:بعيد الشر عنك
      ناصر وهوا يبتسم:تخافي عليا؟؟
      رندا انصدمت وماعرفت ايش ترد هيا عادي قالت الكلمه كرد فعل طبيعي..لانها ماتحب احد يذكر سيرة الموت قدامها ولا احد يفاول على نفسه..
      ناصر بإستهزاء:هه والله اني غبي ادري لسه مامداكي تحبيني ولاتخافي عليا بس ايش اسوي انا احبك وكل اللي فيني يتمنى انك تبادليني هالحب عشان ارتاح
      ابتسمت رندا بخجل..وقالت في نفسها والله انه طيب وحبووب بس ياريتني اقدر احبه يارييييت..
      ناصر:رندا تقدري تساعديني في مشكلتي؟؟
      رندا:طبعا لو اقدر محا ابخل عليك بأي شي
      ناصر بكل حب:تسلميلي ياقلبي
      رندا......سكتت وقالت في نفسها دا اخد راحته مررره هههههههه..
      ناصر:سوووري لو ازعجتك
      رندا:لاعادي بس شو مشكلتك؟؟
      ناصر:قبل ما اقول مشكلتي اكيييد بتسألي من فين جبت رقم جوالك؟؟
      رندا وهيا دوبها تنتبه للموضوع:وي ايوه صح من فين جبته؟؟
      ناصر وهوا يبتسم في وسط دموعه اللي بدأت تنساب على خده لانه مو مصدق نفسه بيكلم رندا حبه الاول والاخير وخصوصا مع احساسه انه حايفقدها بسبب رامي والحب الغريب اللي مدري من فين جابه:اممم من رهف لانها اتصلت عليا من جوالك يوم ملكة منى وانا حفظت الرقم عندي بس ماعمري فكرت اتصل عليكي ولا اي شي بس هالمره جبرني الوقت والظروف اني اكلمك
      رندا:اها طيب خيررر شو صار؟؟
      ناصر بتردد:رندا انا عندي سؤال واحد بس سؤال واحد واذا جاوبتي عليه بتحلي مشكلتي وياتريحيني يا...وسكت..كان بيقول تموتيني بس خاف يأثر على اجابتها بكلامه..
      رندا وهيا تحثه انه يتكلم لانه الفضول ذبحها:يا ايش؟؟
      ناصر:ها لاولا شي
      رندا بإستغراب:طيب قول اللي عندك؟؟
      ناصر فجئه:انتي تحبي رامي؟
      رندا انصدمت واتزلزلت في مكانها..هوا دا السؤال لالالا ناصر ايش اللي جاب هالسؤال لباله مستحييييييل كيف عرف..وماحست على نفسها الا وهيا تقفل الخط في وجه ناصر وتقفل الجوال بكبره من الصدمه..
      وحست فجئه نفسها مكتوووومه وماهي قادره تتنفس من بعد سؤال ناصر اللي زلزل كل خليه في جسمها..فطلعت للبلكونه وقعدت تشم هوى وتقول في نفسها..معقووول يادنيا معقوول يصير معايا كدا ايش عرف ناصررر بالموضوع ايش دراه ياربيييييييي ايش اللي بيصيررررررر بركه اني قفلت الخط في وجهه ولا كان لساني بيزل ويقول له ايوه..طالعت في التلفون بقهرر وهيا بترتجف من الصدمه وتقول في نفسها قد كدا انا مكشوفه وباين عليا اني احب رامي وقد كدا انا صرت ماعندي عقل ولاتفكير لدرجة اني كنت حاقول لناصر ايوه انا احب رامي...مسكت التلفون من قهرها ورمته على المسبح اللي تشوفه قدامها بكل قوه..وتقول في نفسها..مستحييييييل انا خلاص قررت انسى رامي ومهما صار له مابيأثر على قراري...
      ناصر من كثر حيرته ما اتحرك من مكانه وقعد واقف بسيارته قدام بيت رندا وهوا يقول في نفسه..ليه قفلت الخط معقوله تتهرب من الاجابه ولا فصل جوالها ولا ايش..يمكن انصدمت من سؤالي واتضايقت..لأنها ماتحبه..ولايمكن تحبه وخافت من سؤالي فقفلت الخط في وجهي..لالالالالا ما اعتقد..اصلا انا محا اسيب الموضوع كدا انا لازم اتفاهم مع رندا..بأي طريقه..واشوف حل للموضوع...
      في امريكا كان امجد مسدوح على سريره ويفكر..كيف حب لمى اتغلغل فيه وخلاه مجنون كدا..كان حيسيب لمى لاسباب تافهه وهوا اخترعها وهوا اللي سببها..وكان يفكر كيف كمان فجئه بكل جنون رجع لها بدون اسباب ولا مبررات ممكن تنفي كل اللي كان في انفسهم من قبل المكالمه التاريخيه اللي صارت بينهم وصفت نفوسهم..كان يحس امجد بحبه المجنووووون للمى..هالحب اللي خلاهم ينسووو في لحظة اي شي كان بينهم...حب في لحظه يخليهم يندفعوا ويسوو اي شي عشان يريح نفوسهم التعبانه من الفراق..حب يخليهم يسوو اي شي في الدنيا عشان يكونو مع بعض... يخليهم في لحظة منهارين..وفي اللحظة التانيه سعيدين..حب يغير حالهم من دقيقه للتانيه.. يشكل قلوبهم ومشاعرهم حسب الظروف المتقلبه اللي تكون بينهم..حب امجد لمى وحبت لمى امجد افترقوا وحزنوا وكانو حينهوا كل اللي بينهم في لحظة انهزاميه وجنون..وفجئه وبدون اي اسباب مقنعه رجعوا لبعض واعلنوا حبهم الكبيررر بسبب شوقهم اللي محا اي خجل وكسر اي حاجز بينهم..وصار كل اللي بينهم حب وشوق وغرام مايمحيه اي شي في الدنيا..حب غريب يسوي فيهم البدع والعجائب..يلعب فيهم لعب..ويقلب كيانهم ..ويخليهم مايعرفوا اي شي في الدنيا غيررر انهم يحبوووو بعض وبسسسسسسسسس...
      طلع صباح يوم جديد....وووو ناصر لساته واقف قدام بيت ابوخالد بسيارته..
      ناصر وهوا يشوف خيووط الشمس تكتسح المكان:افففف والله اني مبهدل وجيعان وحالتي حاله انا ايش اللي قعدني هنا كان رحت البيت ريحت ورجعت تاني..وهوا يشوف الساعه في يده..خلاص احسن لي اروح البيت واجيهم العصر..وحرك ناصر سيارته وهوا يفكر بللي حيصير معاه وبللي حيسويه..
      وفي بيت ابو خالد..كانت رندا لساتها صاحيه ومانامت وتفكر تقووول ياترى كيف عرف ناصر وايش بيسوي لو عرف اني احب رامي..؟؟الله يستر الله يستر..
      في العصر الساعه 5.00..كان ناصر جالس مع ابوخالد..
      ابوخالد بتردد:والله ياولدي ما ادري ايش اقوولك
      ناصر:والله ياعمي الموضوع مهم مررره وصدقني كلها خمسه دقايق محا اطووول
      ابوخالد:ياولدي انا ماني معارض كلامك انتا رجال وماينخاف منك وانتا عن قريب بتكون زوجها
      ناصر:الله يخليك ياعمي اجل ايش الموضوع؟؟
      ابوخالد وهوا يوقف وتتحول ملامحه للجد:ولايهمك دحين رندا بتكون عندك
      وراح ابو خالد يزهم رندا..وجلس ناصر مكانه خايف من ردة فعل رندا ويقول في نفسه..يمكن تكون زعلانه مني عشان سؤالي التافه يمكن هيا ماتحبه ولا لها علاقه فيه وانا من غبائي على طول اتسرعت وسألتها تلاقيها دحين اخذت فكره خطأ عني..يالله الله يعين واذا رضيت تشوفني كل شي بيبان ويوضح...
      فوووق في غرفة رندا..
      ..نعم..
      ابوخالد:ايش نعم انا قلت يالله قومي اللبسي شي محتشم واتحجبي وانزلي خطيبك تحت يبغا يشوووفك
      رندا بخوف:لالالا مايصير كيف اشووفه ما ابغا اشووفه
      ابوخالد:وليييه ان شاء الله ؟؟
      رندا بإرتباك:ها لا بس كدا ما ابغا اشووفه
      ابوخالد:بلا هبل قوومي يالله الرجال وراه اشغال مانبا نأخره
      رندا وهيا تحاول تلاقي اي حجه:كييف كدا يابابا كيف ترضا اني اشوفه واحنا لسه ماملكنا ولا صار شي رسمي بيننا
      ابوخالد بعصبيه:نعم ياختي بلا فلسفه فاضيه قال ايش ماصار شي رسمي الرجال جا وخطبك مني واحنا وافقنا يعني مايكفيكي دا الشي قووومي بس انا ابوووكي واعرف مصلحتك ولو انا عارف انه رجال لعاب ولاشي كان ماقلت لك تعالي شوفيه الولد عنده موضوع مهم يبغا يكلمك فيه
      رندا........
      ابوخالد:قووومي يارندا واسمعي الكلام انا قلت للرجال انك بتشوفيه مايصير تكسري كلمة ابوكي قوومي يالله
      رندا..........
      ابوخالد:عندك خمسه دقايق لو مانزلتي مابيحصل خير..وخرج ابوخالد من غرفة رندا وهوا يقول في نفسه..بنات اخر زمن...
      قعدت رندا مصدومه...ايش جابه دا هنا ياربيييييييييه شووو بسوووي انزل اشوفه لالالا فرضا رجع سألني والا يمكن يقولي انا بفسخ الخطوبه ولا شي..ويصير وقتها ايش اقول لابويا ولا منى ولا حتى شو بيكون موقفي قدام رامي..ديك الساعه بيفرح ويحس انه قدر يسوي اللي يبغاه...لالالا مستحييييييل..واتحركت رندا من محلها بسرعه ولبست لها لبس محتشم واخذت طرحه تناسب ملابسها ونزلت تشوف ناصر...
      ابوخالد:خلاص ياولدي دحين هيا جيه
      ناصربفرح :مشكوور ياعمي
      ابوخالد وهوا يوقف:العفوو ماسوينا شي بس عن اذنك انا شويه وراجع
      ناصر وهوا يوقف:خد راحتك
      وراح ابوخالد..وبعده بشويه دخلت رندا..
      وقف ناصر وهوا يشوفها داخله عليه ومنزله راسها..وحز هالشي في خاطر ناصر..اول مره جات شافته فيها كانت رافعه راسها ودحين منزلته ليه كدا يارندا كان نفسي اشوف عيونك اول ماتشوفني..
      رندا بإحراج:السلام عليكم
      ناصر:ووعليكم السلام والرحمه اهلييييين
      راحت رندا وقعدت على كنبه بعيده عنه شوي..
      ناصر وهوا يجلس:كيفك؟
      رندا:بخير
      ناصر...
      رندا وهيا ترفع راسها شافته منزل راسه ويلعب في يده:انتا كيفك؟؟
      ناصر يرفع راسه بسرعه ويطالع فيها وتتشابك عيونهم ونظراتهم:بخير دامك بخير
      رندا ارتعشت من نظرته كلها حب وحنان ونظره طول عمرها اتمنت تشوفها..بس مووو من ناصر..رخت راسها على طول وهيا تقول في نفسها..عيووونه فيها شي فيها حاجه تانيه غير الحب شكله حزين او زعلان..ياربييييييييه الله يستر..
      ناصر وهوا يقاوم نفسه ويفتح الموضوع:رندا
      رندا........
      ناصر:ليه قفلتي الخط امس؟؟
      رندا......
      ناصر:رندا ردي عليا
      رندا.........ماهي عارفه ايش تقووول..
      ناصر قام من مكانه وراح جلس في كنبه قريبه من رندا:لو سمحتي طالعي فيا وكلميني وانا بكلمك
      رندا حست بالقهر من نبرة صوته واعتبرتها نبرة تسلط وتحكم ماتحب تسمعها رندا..
      رندا وهيا تطالع فيه بإحتقار:انا ماني بزره عندك عشان تكلمني بدا الاسلوب
      ناصر بندم:اسسسسسف
      رندا بعصبيه:مو مهم اسفك المهم دحين ليه كل هادي الاسئله ودا الكلام قولي ايش تبغا ليه جي هنا؟؟
      ناصر بترجي:اسف والله ماكان قصدي لاتزعلي
      رندا:محا ازعل بس قول اللي عندك انا ماكنت ابغا انزل اصلا بابا اللي قالي لازم انزل اكلمك ولا انتا اصلا المفروض ماتشوفني الا لمن نملك
      ناصر بخوف من عصبيتها:طيب هدي انتي بس وريحي وربي بقول اللي عندي واخرج من هنا على طول ولو تبي انا مستعد ماخليكي تشوفي رقعت وجهي مره تانيه
      رندا حست انها عصبت عليه مره وشكله مسكين يحزن وهوا يترجاها فقررت تعطيه فرصه وتشوف اللي عنده برغم انها خايفه من اللي بيقوله واللي عنده..
      ناصر:رندا انا ما ابغا من هالدنيا الا راحتك وراحتك بس ومايهمني في كل هالدنيا الا انتي
      رندا كانت تطالع فيه بإستغراب..كلامه سلس ويقوله بكل سهوله وبدون ارتباك..وهالشي يخليها تحس بمدى صدق مشاعره..
      ناصر:انا من يوم ماشفتك في مزرعتكم وانا قلبي اتعلق فيكي وقررت انك تكون ليا وانا اكون ليكي صدقيني عملت كل اللي اقدر عليه عشان اتقدم لك واكوون قدامك هنا واكلمك زي ما بكلمك دحين
      رندا..كانت مشاعرها متضاربه..هالانسان بيجننها..وكلامه يخلي قلبها يرجف من الخوف..لانها مجرد انها تلاقي كل هالحب من انسان وهيا ماتقدر تبادله لو شويه من هالحب..دا شي يسبب لها انواع من المشاعر المتضطربه والخايفه واللي تخليها ماتعرف كيف تتصرف..
      ناصر وهوا يكمل:عشان كدا يارندا انا هنا اليوم عشان اقولك انتي موافقه عليا ولالا يارندا؟؟؟؟
      رندا بإستغراب:اعتقد انه رأيي وصلك قبل كدا
      ناصر بإصرار:لالا انا ابغا اسمع ردك بإذني واشوف موافقتك في عيونك بعيني
      رندا انصدمت هادا الانسان شكله بيكشفها..كيف تقوله انها موافقه بعيونها دا شي ماتقدر تتحكم فيه..مشاعرها بتفضحها..رخت عيونها على طول وتفكر بللي حتسويه...بس ناصر ما اعطاها فرصه...
      ناصر:ارفعي عيونك لاتسوي فيني كدا اقولك ابغا اشوف موافقتك في عيونك تقومي ترخيها عني ليش تسوي كدا يارندا؟؟
      رندا وهيا تحاول تتهرب:ما اقدر لاتحرجني صعبه
      سكت ناصر..وحس انه زودها مره على البنت..
      ورندا...سكتت وهيا تفكر تلاقي اي عذر عشان تخرج من الغرفه..بس فجئه..
      ناصر بصوت هادئ وصل لرندا بقوة عاصفه:قوليلي تحبيه ولالا ريحيني الله يريح قلبك؟؟
      رندا رفعت عينها وطالعت فيه بصدمه..كيبف يسألها هالسؤال كييييييف تسمح له نفسه ولا كرامته انه يسأل خطيبته اذا تحب احد غيره ولالا؟؟
      ناصر بألم:لاتطالعي فيني كدا قوليلي يارندا الله يخليكي اذا تحبيه لاتجبري نفسك عليا عشان منى ولا مازن ولا اي احد في الدنيا انتي ماتستاهلي ولا انا استاهل انك تعيشي معايا وانتي ماتحبيني وقلبك ملك لغيري قوليلي الله يريح قلبك
      رندا....كانت مو مصدقه اللي بتسمعه ايش اللي بيقوله دا..
      رندا:انتا ايش بتقوول؟؟
      ناصر:بقول اللي عرفته انا عرفت انك وافقتي عليا عشان انتي خايفه انه تصير مشاكل بين منى ومازن
      رندا بسرعه:لالالالا مين قال خطأأ الكلام دا انا مافكرت ولو للحظه بمنى ومازن هادي حياتي وانا حره فيها محد له دخل في هالشي
      ناصر:طيب ليه وافقتي عليا؟؟
      رندا:ايش دا السؤال ياناصر ايش ليه وافقت عليك بالله؟؟
      ناصر:سؤال وخلاص جاوبيني عليه
      رندا بتفكير:.......ما ادري ايش اقولك بس انتا اتقدمت ليا عادي وانا لقيت انك انسان كويس وتناسبني ومابيك عيب فوافقت...ارتحت كدا
      ناصر بعدم اقتناع:يعني انتي ماتحبي رامي؟؟
      رندا بصدمه:برضك تعيد في هالسؤال ميين قلك اني احب رامي فهمني بالله عليك
      ناصر وهوا يطالع في عيونها بإصرار:تحبيه؟؟
      رندا ارتجفت تحس نظراته تدخل لاعماقها وشكلها بتنكشف..فوقفت بسرعه وقالت..
      رندا:قلت لك لا ولاتعيد دا السؤال عليا مره تانيه
      &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

      تعليق

      • انثى من الخيال
        V - I - P
        • May 2009
        • 1602

        #93

        ناصر وقف وطالع فيها بألم....وقعد ساكت...
        رندا بخوف والدموع تتجمع في عينها:ناصرر انتا شكلك ماتباني والا ايش لا تقولي دا الكلام لو كنت احب رامي مافي شي يجبرني اني اوافق عليك لاتسوي فيني كدا قول انك ماتباني وخلاص
        ناصر بكل حب:انا ادفع نص عمري عشان اكون معاكي ولو لدقيقه تقومي تقوليلي ما اباكي لالا يارندا لا غلطانه
        رندا ماعرفت ايش تسوي...وصارت تطالع فيه بحيره..فتاهت في ملامحه وهيا تتأملها حست بإنجذاب ناحيتها وتحس انها مهما ظلت تتأمل هالملامح مستحيل تمل منها لانها كلها حب وحنان وتحس وهيا واقفه معاه بقيمتها وكيانها..
        اما ناصر فحالته حاله..دقات قلبه في العلالي..وانفاسه مخربطه..مايقوى على وجود رندا قدامه ولا يقوى على نظراتها اللي تجننه..اتحرك ناصر من مكانه واتجه لناحية الباب..فحست رندا على نفسها ونزلت عينها على طول وتقول في نفسها ياربيييه ايش صارلي كيف قعدت اطالع فيه كدا..يافضيحتاه...
        ناصر وهوا يبتسم بألم ويطالع فيها:رندا
        رندا.....رفعت عيونها وطالعت فيه بس ما اتكلمت..
        ناصر:انا حاعطيكي فرصه تفكري فيها اذا كنتي تبيني انا او........رامي وحاخد رأيك عن قريب..وخرج من الغرفه بسرعه...ومن بعدها من البيت...ورندا قعدت مكانها مصدومه..معقوله يسوي ناصر كدا يخيرني بينه وبين رامي..لييييييييييه سوى فيني كدا حرام عليه انا قدرت اختار مره ليه يجبرني اختار تاني انا قلبي مايقوى مايقوى..ملكه واحد ومن بعده ما يقدر يهوى..كيف اختار كيييييف مستحيييييييل..
        في نفس الوقت كان رامي داخل بيت ابوخالد وخبط في ناصر اللي كان خارج من البيت بسرعه وطيح العصايا اللي كان رامي بيمشي بيها عشان رجله..
        انصدم رامي من وجود ناصر...اما ناصر فطالع فيه بنظرات احتقار وركب سيارته وراح..
        رامي بقهر كبير:حيوان مايفهم ايش قلت له وبرضه جي هنا تاني اكيييد جي يقابل حبيبة القلب اخ بس اخخخخ
        دخل رامي البيت وشاف رندا طالعه على الدرجه ومسرحه..
        رامي وهوا يصك على اسنانه ويتكلم بقهر:ها اكييد مبسوطه شفتي حبيب القلب وزوج المستقبل
        رندا انصدمت لمن سمعت الصوت والتفتت وشافت رامي يكلمها بكل قهرر...وحست نفسها بتطيح في الارض..رامي وناصر في يوم واحد وفي وقت واحد..وماقدرت تسوي شي غير انها تجري لغرفتها وتقفل الباب وراها..خلاص ماتبا تشوفهم هما الاتنين ماتباهم ماتباهم..
        رامي حز في قلبه اللي صار معاه وانه رندا ماتبا تكلمه وراحت وسابته فشال نفسه وخرج من البيت وهوا يتوعد في ناصر وانه مستحيل يخليه يسوي اللي يبغاه...وانه لازم بيحقق اللي في باله لو ايش صار..
        بعد كم يوم..
        كان امجد نازل من شقته رايح يتسوق ويشتري له كم شي ناقصه..وهوا نازل في الدرج..
        .....:امجد
        امجد وهوا يلتفت لمكان الصوت:هلا سراج
        سراج وهوا يسلم على امجد:وش اخبارك يارجال؟
        امجد:الحمدلله بخير انتا كيفك؟؟
        سراج:انا تمام ولله الحمد وينك ماتنشاف ولا كأننا جيران ولا شي
        امجد:هههههه والله مشاغل تدري دوبي جديد هنا ولسه ما استقريت مظبوط
        سراج:ايه الله يعينك يارب
        امجد:امين الجميع
        سراج:وش فيك نازل بالدرج ليه ماتنزل بالمصعد؟
        امجد:ههههههههه قلت اسوي شوية رياضه عاد تعرف انا انسان رياضي واحب احافظ على رشاقتي
        سراج:ههههههههههههههههههه ماشاء الله عليك اذا على الرشاقه فانتا رشيق وجسمك تمام ماعليه كلام
        امجد:هههههههههههه عاد تدري لززوم المحافظه برضو
        سراج:الله يسعدك ياشيخ اقول طلبتك قل تم
        امجد بإستغراب:نعم؟؟
        سراج:هههههههههههههههه وش فيك يارجال طلبتك طلب قل فيها تم
        امجد بحيره:تم بس ليه؟؟
        سراج:بغيتك تجي تتعشا عندنا اليوم
        امجد:لا خليها مره تانيه
        سراج:لا مافي انا لزمت عليك وانت قلت تم والتم عن الف يمين
        امجد:خلاص اوكي ولايهمك
        سراج:يالله عن اذنك الاهل ينتظروني
        امجد:اذنك معك
        سراج:مع السلامه
        امجد:في امان الله
        وراح سراج لجهة بنت كانت واقفه بعيد عنهم بس كانت سامعه كل شي..وهالبنت ماكانت الا نوره صديقة شوق...واللي كانت بتحترق مكانها..اول مره تدري انه اخوها يصير صاحب امجد ولا كمان عزمه على العشا في بيتهم..راحت نوره مع اخوها وهيا تفكر بإمجد وبللي غيره فيها..كانت مبسوطه لعلاقة امجد بأخوها بس في شي منغص عليها..واللي هيا الدبله اللي اول مره تلاحظها في يد امجد..فقالت في قلبها معقول يكون خاطب او متزوج..لالالا ان شاء الله لاء..
        .................................................. ..
        انتي البدر اللذي انار حياتي..
        لكن هذا البدر لايظهر الا مرة كل عام..
        اعلم ان البدر في الحقيقه يظهر كل شهر مره..
        لكن في حياتي انا كل عام مرة...
        افتقد وجودك دوما..واتمنى لو تنيري حياتي الى الابد..
        اشتاق الى همسك و عينيك..
        اشتاق الى ان اللمس الحب في قلبك..
        لكن اين انا واين حبك هذا..
        انتي دوما تضعين بيننا مسافات ومسافات..
        تلك المسافات التي عجزت ان اقطعها..
        وانا الربان الذي لم تعجزني اي بحار على قطعها..
        لكن بحارك انتي بحار لم ارى لها مثيل..
        اصبحت ربان من كثر شوقي لك..
        احاول ان اقطع البحار تلو البحار ولكن لم استطع..
        احاول ان اجدك لكي اروي ظمأ شوقي..لكن لاجدوى..
        وبرغم من كل هذا سأظل انا الربان الذي لن ييأس في يوم..
        والذي سيظل يتعلم فنون الابحار والملاحه لكي يصل اليكي عزيزتي..
        اي لكي اصل لذالك البدر الذي اراه فوق ذالك البحر في كل سنة مره...
        الربان المخلص/مازن
        قفلت منى الدفتر وعلى وجهها احلى ابتسامه..هالدفتر صار غالي عندها مره..كل يوم لازم تفتحه وتقرى من تحف وابداع مازن..كانت كل ماتشتاق له وماتقدر تكلمه تجي لدا الدفتر وتقرى فيه..لانه يحسسها بحب مازن الكبير لها..بالحب اللي هيا مستغربه كيف استمر كل ديك السنوات..حب غريب اتمسك فيه مازن برغم كل اللي سوته فيه منى..حب في البدايه كان من طرف واحد وظل في بال مازن انه من طرف واحد..صحيح انه منى حبت مازن لكن ماحبته ولو ربع الحب اللي حبها هوا في البدايه..يعني منى اتعودت بس على انه انسان حبها ويتمناها من بد كل الناس..فصار عندها شعور بسيط ناحيته يمكن يكون اعجاب بشخصيته وصموده لانه ظل صامد بحبها برغم كل الصدود اللي حطتها في وجهه..ويمكن يكون حب خفي ماقدرت تعرف عنه الا لمن كبرت ونضج تفكيرها..بس دحين هادا الحب..صار حب حقيقي..لأنه منى دحين عرفت مازن وعرفت طباعه واكتشفت فيه اشياء ماكانت تعرفها..دحين عاشت معاه وعاش معاها..وصارو حبايب عن قرب ..وصاروا لبعض ومستحيل يفرق بينهم اي شي..يعني دحين حبت مازن لشخصه ولانه حبيبها وزوجها وهيا مقتنعه فيه..وهوا حبها لانها مناه اللي اتمناه طول حياته وزاد هالحب حب اكبر منه من يوم ماصار قريب منها واكتشف شخصيتها الحلوه المحببه لنفسه ولنفس اي انسان..

        تعليق

        • انثى من الخيال
          V - I - P
          • May 2009
          • 1602

          #94
          *&*الجزء الرابع والاربعون*&*
          ومن بعد اسبوعين عن اخر احداث..
          امجد ولمى..علاقتهم في اوج رومانسيتها..بسبب حبهم الكبير والطاغي على اي شي بينهم..امجد كان يوم عن يوم يزيد حبه للمى ويزداد شوقه لها ولمى نفس الشي..لكن مابيدهم شي في دا الوقت امجد بدء دراسته ومايقدر يرجع السعوديه الا بعد مايخلص التيرم وهوا لساته في بدايته..ولمى عندها دراستها ومستحيل طبعا تروح له..فصار موضوع لقائهم شي اشبه بالمستحيل في دي الفترره ..فكان كل اللي عليهم يسووه انهم يتحملوا نتيجة غرورهم وافعالهم...لانهم هما اللي وصلوا نفسهم ل هالمرحله ومحد غيرهم جبرهم على اللي سووه..
          اما منى ومازن فموضوع فرحهم كانت التريبات له ماشيه تمام واذا استمروا على هالحال بيكون فرحهم جاهز في شهرين بس بسبب دراسة منى قرروا انهم يخلوه في الاجازه الصيفيه يعني بعد ثلاث اشهر..
          اما رندا..فهيا قعدت فتره تفكر في ناصر ورامي..واحتارت فيهم..واحد ملك قلبها من سنين وواحد اكتسح حياتها بحبه وحنانه الفظيع في كم يوم..كان الحب ساعات يطغى على تفكير رندا وتقرر تاخذ رامي..وكانت بس تستنى ناصر يجي ياخد ردها..لكن هوا ماكان يجي..فلمن ما يتصل كانت تقعد تفكر مره تانيه وتغير رايها وتقول انه ناصر مايستاهل ويعزها ويحبها ورامي بس حب يتملكها بانانيته..فتقرر بعقلها انها تختار ناصر..وكانت برضو تنتظر ناصر ياخد الرد لكنه ماكان يجي ولايتصل ولا له حس ولاخبر..حتى لمن كانت تسأل رهف عنه..ماكانت تلاقي جواب شافي..رندا فكرت في يوم انها تتصل عليه تشوف ليه مارجع ياخد ردها بس حست انه الحركه غبيه وانه هوا اللي لازم يتصل لانه هوا قلها وحرجع عشان اخد ردك عن قريب..فظلت فتره مستغربه من تصرفاته لكن في الاخر اتناست الموضوع واشغلت نفسها في دراستها اللي هيا اهم شي عندها في دا الوقت وفي ترتيبات فرح منى وتجهيزها..
          اما خالد ومحمد..خالد في الفتره اللي راحت وسع مدار رحلاته وصارت خارجيه فكان يغيب عن البيت اوقات طويله وكان محمد دايما في بيت عمته مي مع احمد وفهد..
          اما رامي..فكان تعبان نفسيا مررره..كل يوم يمر عليه تزداد حالته سوء..وكل مره يشوف فيها رندا يتعب اكثر..بس برغم من دا مايبين ويظل رامي الفرفوش اللي الواحد مايمل من صحبته كان دايما يشغل نفسه بالخرجات والطلعات مع اصحابه..وبرغم من كل دا مافقد الامل..عنده اصرار فظيع على انه رندا له ومو لغيره..كان يتجنب يقابل باسم اللي كان دايما يتصل عليه ويسأل عن احواله..عشان لا يشوف ناصر..لانه حاسس لو شافه حيقتله او يرتكب فيه جريمه...
          اما ناصر..المختفي عن اجواء حياة رندا..تعب من التفكير وكان خايف من قرار رندا لانه كان حاسس انها حتختار رامي..لانه شاف نظرة الحب في عيونها لمن سألها عن رامي..شاف الرعشه اللي كانت في يدها لمن يقولها اسم رامي وحس بالعذاب لمن كان يكلمها علي=ه..كان متأكد انها تحب رامي ماتحبه هوا..كان ناصر يتعذب...اول حب له واول انسانه يتعلق فيها يصير له كل دا عشان يرتبط فيها..كان ناصر كل مايحاول انه يتصل برندا عشان يعرف ردها يرجع يتردد ويقول لو هيا اختارت رامي اكيد حتتصل عشان تقولي قرارها عشان افسخ الخطبه واذا ما اتصلت معناته هيا موافقه عليا وتباني..كان ناصر يضحك على نفسه بدا الكلام ويحاول قد مايقدر انه يقنع نفسه فيه ويحاول ينسى انه هوا اللي قال حيرجع ياخد الرد مو هيا اللي تقوله ردها...يحاول يسوي اي شي عشان مايفقد رندا للابد...
          اما منال اللي اختفت فتره عن اجواء قصتنا...فكانت على حالها في الجامعه..يتقدموا لها الكثيرررر واهلها يكلموها دايما عشان تقبل في اي واحد فيهم لانهم كلهم ناس مايتعوضوا..بس هيا مصره ترفض بحجة دراستها او اي شي تتعذر بيه عندهم لكن برغم من كل دا ماكانت اعذارها تقنع احد..ورفضت من بين اللي اتقدموا لها عبدالله ولد خالتها اللي يموووووت فيها..وكانت تتحاشى تروح بيت ابوخالد عشان ماتشوف خالد وكل املها من الدنيا صار انها تخلص دراستها وترجع الرياض وتشوف حياتها..كانت تبا تبعد بأي شكل عن خالد بس شوقها الكبيررررر لمحمد ولخالد يتعبها..كانت كل مره تضعف تبغا تروح عندهم بس في شي نفسها يمنعها..وصارت في كل ويك اند تروح الررياض تقعد مع اهلها..
          اليوم...الخميس..الساعه5.00 العصر..
          ......:والله انتي غريبه يارندا
          رندا:وليه يعني شو فيني ؟؟
          مها:كل شويه تغيري رأيك وتفكري بطريقة غريبه ياشيخه مدام رامي يحبك واعترف لك بكدا ليه تدوري على العذاب وتروحي له برجلك رامي جا لعندك وانتي رفضتيه انتي فاهمه ايش سويتي وحبسوي دا رامي اللي رجتينا عليه من سنين ودحين وبكل سهوله تقولي ابغا اتزوج ناصررر والله انك ومعليه اسمحيلي هبله
          رندا تضحك بألم:ههههههههههه والله انك انتي الهبله الين دحين مافهمتي رامي دا انسان متملك طول عمره مدلل امه وابوه وكل اللي يبغا بس اللي عليه يغمض عين ويفتحها مره تانيه يلاقيه قدامه اتعود انه كل شي في الدنيا ملكه و مافي احد يرفض له طلب ولا يقدر يوقف في طريقه..عشان كدا انقهر لمن حس اني بكون لناصر ومو ليه برغم انه اصلا ماله دخل بالموضوع وطول عمره يشوفني زي اخته بس زي ماقلت لك حب التملك الفظيع اللي فيه خلاه يشوفني بصوره تانيه غير اللي كان يشوفني بيها وقرر يوقف في طريقي وياخدني من ناصر عشان يريح غروره وحب التملك اللي فيييه
          مها انصدمت:اووووووف قد كدا
          رندا:واكثررر انتي ماتعرفي رامي زي ما انا اعرفه انا خابزته وعاجنته واعرفه اكثر من نفسي
          مها بحيره:والله مدري عنك بس اتمنى من كل قلبي انه مايأثر عليكي اي شي انتي في مرحله مهمه دحين اهتمي في دراستك وسيبي الموضوع وربك يسهلها
          رندا وهيا تبتسم وتحاول تتكلم بمرح:هههههههههه ولايهمك شو بكي ياشيخه نسيتي انا ميين انا رندا ومو اي شي يأثر فيني وبعدين ما انخلق لسه اللي يأثر فيني ويتعبني كل مافي الموضوع هيا حيره بسيطه سيطرة عليها وانتهى الموضوع
          مها بفرح:والله الحمدلله انك قويه كدا ولا اي وحده في مكانك كان صار فيها عمايل
          رندا:هههههههههههههههههه طبعا طبعا وبعدين ياحبيبتي الحب بنسبالي ماهو كل شي في الدنيا الدنيا مابتوقف عند حبي اللي ضاع ولا عند الانسان اللي بختار اعيش معاه باقي العمر على قولتك ربك هوا اللي بيدبرها وانا تفكيري او همي مابيحل مشكلتي ولايغير فيها شي
          مها تبتسم:الله يحفظك ياقلبي
          رندا والدمعه في عيونها:امين ويحفظك يلا حبيبتي انا مطره اقفل عندي بكرى اختبار ولازم اذاكر
          مها:اوووكي قلبي خدي راحتك وشدي حيلك ابغا اشوف نسبه ترفع الراس
          رندا:افا عليكي بتشوووفيها ونص وتلت ارباع كمان
          مها:ههههههههههه ان شاء الله يلا سلام
          رندا:مع السلامه
          وقفلت رندا الخط..وهيا تتنهد..وتقول في نفسها انا بحاول اضحك على نفسي وعلى غيري بدا الكلام ولا ايش..بس صوت في نفسها قلها انه هيا فعلا كانت قاصده كل اللي قالته..رندا قويه ولازم تقعد متمسكه بقوتها لانها لو ضعفت وانهزمت مابتقدر تفكر مظبوط وبتصير في حاله ماتحسد عليه..هيا واثقه من كل حرف قالته عن رامي..وصار موضوع حبه لها شي ماله اي قيمه عندها..لانها متأكده من مشاعره ومتأكده من مشاعرها اللي مستحيل تتجه لاحد غيره..بس برغم من كدا هيا خلاص قررت انها تكون لناصر وكل اللي عليها تستناه ياخد ردها ودا كان القرار الاصح في بالها..وبنسبة لدراستها هيا بتغرق نفسها فيها اللين ماتنتهي هادي السنه وتفتك من الدراسه وهمها..
          وشويه ودخلت منى عليها الغرفه..
          منى:رندا الين دحين مالبستي ياربييييييي قومي يلا بسرعه اتأخرنا
          رندا بإستغراب:وي وي شو فيكي؟؟؟
          منى:شو؟؟ شوفيكي قوومي نسيتي اليوم جمعتنا في بيت عمي جمال عشان سلامة رامي
          رندا بعدم اهتمام:ويعني؟؟
          منى:شو ويعني قومي اللبسي كلهم في السياره تحت يحسبوكي جاهزه حنروووح
          رندا بتذمر:افففففففف ماني رايحه انا قلت لماما اني محا اروح
          منى بقهر:رندا بلا عبط قوومي ايش ماتروحي هادي كمان تقعدي في البيت لوحدك قوومي عمو جمال حيزعل منك بعدين
          رندا:لالالا ما ابغا اروح واصلا مايمديني اتجهز
          منى:الا يمديكي اللبسي اي شي واللحقينا على السياره
          رندا:لالالا خلاص روحو انا ما ابغا ارووووح
          منى:ايش ماتروحي مو بكيفك نسيتي اللي اتفقنا عليه قومي يالله بسرعه ولا وربي انا اللي حزعل منك مو عمو جمال ولا غيره
          رندا وهيا توقف بقهر:اوففففففففف طيبببببببب قوليلهم يروحو واحنا نلحقهم مع راجوو
          منى:اوكي بشوف
          نزلت منى وراحت لأهلها وقالت لهم انهم يروحو وهيا بتجي مع رندا بالسواق...
          خالد:وليييه ان شاء الله ليه ماتجو معانا دحين؟؟
          منى ارتبكت خافت تقوله انه رندا ماجهزت يروح يزعل ويصرخ عليهم ولا شي:ها لابس عشان..وضاع الكلام منها..
          خالد:اكيد ماجهزت اختك الملكه هادي البنت محا تتعدل الا لمن تنفرش
          ام خالد:خلاص ياولدي خليها براحتها هيا اول قالت لي انها تعبانه وماتبا تروح
          خالد بعصبيه:لا مافي ماني متحرك الا وهيا معايا ماعندنا دلع زايد قال ايش تعبانه وماتبا تروووح روحي يامنى قولي لاختك تنزل دحين بسرعه ولا اطلع لها واعلمها الادب صار لنا ساعه نستناها وفي الاخر تقول روحوا سواقين ابوها احنا
          منى بخوف من عصبية خالد:طيب طيب بس هدي اعصابك مايسوى عليك
          خالد بصراخ:كمان مايسوي عليا اقووووول بتروحي تقوليلها ولا اطلع اتصرف انا
          منى وهيا تروح عنه بسرعه:لالا لا خلاص بقولها
          دخلت منى البيت بقهر من تصرفات رند الطايشه..يعني لازم تسوي حركاتها هادي وتخليني دايما في وجه المدفع..وهيا طالعه على الدرج شافت رندا نازله بعبايتها وشكلها متضايقه من الروحه..
          منى بقهر:اهلا بست الحسن والجمال اللي لازم نتهزئ كل يوم عشان خاطر سواد عيونها يلا بسررعه خلينا نروح لخالد بياكلنا ترى معصب على الاخررر الله يعيننا عليه
          رندا اكتفت بنظرة اللامبالاه وراحت معاها للسياره وركبت..وبعد ما اخذت لها كم كلمه من خالد على تأخرها ودلعها..ومدري ايش من كلام خالد..اللي كان من جد يعصب وينقهر من حركات اخواته البايخه..
          المهم وصلوا خالد واخواته وامه لبيت ابورامي..اللي كان الكل موجود عنده..واولهم ابوخالد اللي كان عنده شغل مع اخوه وجا من وقت عشان يقعد معاه على راحته...
          وفي مجلس الحريم وبعد ماسلموا الكل على بعضهم واتكلموا شويه..
          منى:لموووو اعترفي شووو عامله في نفسك اشوفك محلووه عن اخر مررره
          لمى باحراج بس مستخبي:ههههههههههه من يومي انا حلووه ايش اللي اتغير يعني
          منى وهيا تتكلم بخبث وتبا تلمح انها عارفه شي:امممم مثلا تورد خدودك ولمعان عيووونك اللي الفرحه باينه فيها ودلعك الزايد اليوم عن حده وقبل كل شويه طريقتك المرحه في الكلام صراحه عكسسس اللي عودتينا عليه الفتره اللي راحت
          رندا بلامبالاه:اكيد اتصالحت مع امجد
          لمى ومنى انصدموا..كيف عرفت انه لمى كانت متزاعله مع امجد...؟؟؟؟!!
          رندا وهيا تشوف نظراتهم المصدومه:ههههههههههههههه ايش بكم انفجعتوا كدا؟؟
          منى:انتي ايش اللي دراكي انهم كانوا متخاصمين
          رندا:عادي باين من طريقة تعاملهم اصلا وبعديييين لاتنسي((وهيا تبتسم بمرح))انا رندا والاجر على الله مافي شي يخفا عليا
          لمى اكتفت بضحكه وماعلقت على الموضوع....ومي اللي كانت تتابع بصمت الحوار اللي يدور بين البنات ابتسمت اهم شي عندها انه لمى واخوها مرتاحين ودا الشي باين من طريقة لمى في الكلام..كانت مي تراقب لمى وتشوف كيف الراحه مبثوثه فيها واللي يشوفها يحس بمدى الراحه اللي هيا فيها..لانها الفتره اللي راحت كان يبان عليها التعب والارهاق والهم حتى لوكانت تمثل عليهم وتحاول تضحك..دحين الضحكه تخرج من قلبها والبسمه ماتفارق شفاها والمرح طاغي على كل كلامها...وصارت نفسية لمى احسن بكثيررر..فقررت مي انها تترك القرار اللي كانت متخذته في بالها..وتسيب الامور تمشي على ماهيا عليه...
          من الجهه التانيه..
          رامي وهوا يوقف:انا عن اذنكم دقايق بدخل اسلم على الحريم
          الكل الا خالد:اذنك معك
          خالد:بالله رايح عند الحريم خدني معاك ابغا اشوف ولدي محمد صار له يومين بايت عند عمته ولا يسأل في ابوه ولا احد يقوله اني جيت من السفر
          رائد:هههههههههههههههههه والله قلنا له بس هوا مارضي يجيك
          خالد بصدمه:افا من جد؟؟
          رائد:هههههههههههههه لا ما ادري امزح معاك اصلا انا ما ادري انك جيت من السفر ماجيتنا كالعاده تاخده من عندنا
          خالد وهوا يوقف:ايوه انشغلت شويه بس قلت يمكن تحسو على دمكم وتجيبوه انتو بس طلعتوا عديمين الاحساس انتا وزوجتك اخدين الولد مني اخد
          رامي وهوا تعبان من الوقفه:بتمشي ولا اروح اسيبك ماقدر اوقف كتير
          خالد وهوا يمسك يد رامي عشان يساعده على المشي:لا خلاص يلا مشينا
          وعند الحريم..
          رندا كانت جالسه تفكر منى ولمى مندمجين في موضوع بيتكلموا عنه..وهيا النار في جوفها تحرقها ولا احد يدري عن حالها مظهرها الخارجي يدل على الجمود والبرود اما هيا فمجرد وجودها في بيت حبيبها..وتشوف اي شي ممكن طاحت عليه عينه قبل كدا يعتبررر عذاب كبير عليها ماتقدر تتحمله خصوصا بعد ماقررت انها تكون لناصر...صارت رندا تحس انه رامي موجود في كل شي..وفي كل مكان من دا البيت كل ماتحاول تتناساه وتندمج معاهم بالسوالف والمواضيع قلبها يعورها ويحسسها بوجود روح رامي معاها...اتنهدت رندا على حالها وحست نفسها عطشانه صار لها مده ماشربت مويه..فوقفت...
          رندا وهيا توقف:ها بنات تبو شي من المطبخ انا رايحه اجيب لي مويه
          منى ولمى ماسمعوها...ومي اللي ردت:لا سلامتك
          خرجت رندا من الغرفه هيا حاطه طرحتها على كتفها وماهي حاطه في بالها انه في احد ممكن يشوفها..وراحت للمطبخ وما انتبهت للي كانوا جيين من بعيد وشافوها..
          رامي وقف من الصدمه..رندا...
          خالد ارتبك لمن شاف رندا ماشيه بدون طرحه قدام رامي ومالحق يقولها او ينبهها لاي شي لانه رامي قيده شافها وهيا اصلا كانت ماشيه بسرعه وما انتبهت لهم..
          حس رامي لضيق ولد عمه من نظراته فرخا راسه عشان مايبين له انه شافها..لكن الحركه مامشيت على خالد وابتسم وسكت..
          دخلوا رامي وخالد وسلموا على الحريم..وبعد السلام والسؤال عن الحال..اخد خالد ولده محمد اللي كان قاعد مع عمته وخرج معاه في الحوش يلعبه شويه لانه وحشه وصار له كم يوم ماشافه..اما رامي فلمى اخدته تبغا تكلمه في موضوع بعيد عن الكل..وطلعت معاه لغرفته..وبعد ماراحوا خالد ورامي بشويه..رجعت رندا للغرفه..
          منى بإستغراب:فين اختفيتي كل دا الوقت؟؟
          رندا وهيا تجلس:ابدا بس شربت مويه وطلعت على الحوش شويه اشم هوى الا لقيت خالد ومحمد جوو فقعدت معاهم شويه ورجعت تاني
          منى:اها.....
          رندا بحيره:شو فيكي احس عندك شي تبي تقوليه؟؟
          منى بتفكير:اممم لا بس كنت افكر اذا كنتي شفتي رامي ولالا؟؟؟
          رندا ارتجف قلبها لمن جابت سيرة رامي بس مابينت اي تاثير على وجهها:رامي وليه يعني شو اللي يخليني اشوفه؟؟؟
          منى:لا بس لانه دوبه كان هنا سلم على الحريم وكمان لانه دخل على طول بعد ما انتي رحتي المطبخ فيعني قلت اكيد شفتيه لمن دخل او لمن طلع مثلا يعني تدري عاد الصدف تلعب دورها
          رندا وهيا تقول في قلبها احسن ماشفته ولاكان مدري شو صار فيني:لالا تخافي مالعبت ولاغيره اصلا انا رحت على المطبخ بسرعه ولا انتبهت لاحد وبعدين حتى لو شفته مافيها شي دا ولد عمي قبل مايكووون..وسكتت كانت تبا تقول حبيبي...ومنى فهمت عليها وابتسمت..حاسه بمعاناة اختها بس ماتقدر تسوي لها شي لانه في بالها انه رندا لازم تخرج من دايرة الاوهام اللي هيا حاطه نفسها فيها ورامي واحد لعاب ومايدري عنها..دا كان رأي منى لانها ماتدري باخر التطورات ولاتدري عن اعتراف رامي ولا عن كلام ناصر ولاشي..رندا ماقالت لها شي وحبت تقرر مصير حياتها لوحدها بس الوحيده اللي قدرت تقولها عن الموضوع هيا صديقتها المقربه مها..لانها بعيده كليا عن الموضوع ولانه مها ماتحب تتدخل في قرارت رندا بس كانت تسمع لها وتهون عليها مصيبتها وتحسسها انها معاها بدون ماتتدخل بطريقة مباشره زي منى..ولأنه منى كمان وضعها حرج شويه في دا الموضوع اختها وولد عمها وقريب زوجها المثلث اللي مستحيل تنحاز لأي زوايه منه..عشان كدا فضلت ماتقولها..
          في مكان تاني بغرفه رامي...
          لمى:كداب ما اصدقك مستحيل انتا مخبي عني شي انا اعرفك مظبوط يارامي ليه تحاول تخبي عني اللي فيك؟؟
          رامي بمزح:اقوووولك ترى طفشتيني اسكتي ولا اشيلك واسفرك لزوجك في امريكا هوا يبهدل فيا من جهه وانتي من جهه تانيه والله انكم تجننوا الواحد
          لمى......سكتت برغم انها حاسه انه في رامي شي صح انه يضحك ومايبين شي بس يبان الحزن في نظرة عيووونه...ورامي مهما خبى مستحيل يخبي على لمى لانها اقرب انسانه له من بعد امه..حتى انه اقرب لها من اخوها شقيقها اللي هوا رائد..
          رامي بعد ماشاف سكوتها وقهرها حب يطمنها وقال بهدوء:لمى حبيبتي مافيني شي كل انسان في الدنيا يواجه مصاعب واحزان بس مو كل انسان يقدر يتخطاها ويتغلب عليها وانا انسان قوي وماني ضعيف وانا اقدر اتغلب على احزاني وهمومي ولو قعدت افكر فيها واشكيها حنهزم واضعف ولا اقدر اتغلب عليها واكمل حياتي عشان كدا لاتشيلي همي انا مافي شي ممكن يتعبني انا رامي يابنتي ايش بك ماتعرفيني يعني
          لمى:شفت كل دا الكلام يأكد شكوكي....انا عارفه يارامي انك ماتبا تقولي واني بجبرك بس صدقني من خوفي عليك يمكن اقدر اساعدك ولا شي احيانا يكون الكلام راحه للانسان مو شرط يكون تشكي ولا انهزام على قولتك
          رامي وهوا يرخي راسه:انا عارف يالمى ومقدر محاولتك والله بسسس
          لمى..حست انه رامي يعاني من مشكلة عاطفيه لانه حاله تشبه حالها في بعاد امجد وعذابها معاه..نفس الحزن نفس المشاعر..نفس الوضع..بس مين اللي يحبها رامي معقوووله تكوووون؟؟؟....!!

          تعليق

          • انثى من الخيال
            V - I - P
            • May 2009
            • 1602

            #95
            لمى:بس ايش؟
            رامي وهوا يبتسم:بس ولا شي هههههههههههههه اقووولك يادووبه لاترجيني خلاص انا مافيني شي صدقينيييييييييييييييي
            لمى..........سكتت وصارت تطالع فيه بنظرة قهررر ومواساه في نفس الوقت..هيا مقدره انه مايبغا يشكي همه عشان لايتعب نفسه زياده ومقدره خصوصياته وحياته واسرارها بس حبها الكبير له يمنعها من السكوووت على حاله وتحس انها لازم تعرف اللي فيه وتساعده..
            رامي وهوا يحاول يوقف:يالله انا بنزل مايصير اسيب الرجال تحت لوحدهم...وماقدر يوقف وطاح في مكانه...
            رامي:افففففففففف ماهي حاله والله لاني قادر امشي ولا اوقف ولا اكل ولا اسوي شي في الدنيا
            لمى قعدت تطالع فيه بحزن حالته من جد صعبه..جبهته مجرحه وكلها الصاق اجراح...ويده مكسوره ورجله مربطه وحالته حاله...
            رامي وهوا يطالع فيها بإستغراب:بنت ايش بك مسرحه في جمالي اقووول قومي ساعديني بدل ماتطالعيني كدا قوووومي
            لمى وقفت ومد رامي يده عشان تساعده بس هيا ما مدت يدها وراحت لجهة برواز الصور المحطوط على التسريحه...
            لمى وهيا تشيل البرواز وتشوف صورة اولاد عمانها ايام ماكانوو صغار:اللللللللللله عليا كنت ازنن شووف كيف كنت مفعوووسه ههههههههههههه
            رامي بإستغراب شاركها الضحك:هههههههههههه اي والله من جد ولا شوفي امجد كيف واقف كأنه عسكري ويبتسم من قلب ههههههههههههه
            لمى ضحكت من قلب لمن شافت شكل امجد من جد كان طفل مرح وحبوووب وشكله يدخل القلب ولا ابتسامته هههههههههه شاقه الوجه....قربت لمى من رامي وقعدت جمبه وقعدت تطالع في الصوره بحب..كانت الصوره مره حلوه كانت قبل عشره سنين تقريبا وفيها رامي واقف في النص وحاضن لمى بيدينه ورائد جمب لمى من الجهه التانيه ومي جمبه ومن الجهه التانيه لرامي كان امجد واقف وجمبه منى ورندا...كان الكل صغيررر والطفووله طاغيه على الجوو والابتسامه على كل الوجوه..وايام كلها شقاوه ومرح وفرح..
            رامي بإستغراب من وضعها:ايش بك؟
            لمى وهيا تبتسم:ولاشي بس اتمنى ايام زمان ترجع من جد كنا مبسوطين ومتهنين ولا احد قدنا لانشيل هم شي ولا في شي نخاف منه
            رامي وهوا يتنهد بألم:بس ياشيخه لاتقعدي تقلبي في المواجع
            لمى وهيا تطالع في رامي وتقول لاشعوريا وبدون ماتحس على نفسها:ايش اللي بينك وبين رندا؟
            رامي انصدم من السؤال بقوووووووووووه وقال:ايش ايش اللي بيكون بيننا يعني؟؟!!
            لمى بإرتباك:ها والله مدري سؤال في بالي من زمان ومدري ايش اللي خلاني اقوله دحين
            رامي بحزم:سؤال بايخ وتافه لاعاد تعيديه
            لمى ماكانت حاطه في بالها اي شي بس لمن رامي اتعامل مع سؤالها بدا الشكل شكت..
            لمى:تدري من متى وانا السؤال دا في بالي؟؟
            رامي وهوا يحاول يوقف ويضغط على نفسه عشان يوقف مظبوط:اه اسكتي بس والله انك وحده فاضيه بدل ماتساعديني تخليني اوقف واتألم لوحدي
            لمى حزنت عليه ووقفت ومسكت يده عشان تساعده بس مامنع هالشي من انها تكمل كلامها:رامي ممكن ماتتهرب مني؟؟
            رامي طالع فيها بحمق وغضب كبير وقال بدون ماينتبه للي بيقوله:رندا انا ماعمري..قاطعته لمى..
            لمى بإستهزاء:هه لاء انا مو رندا يارامي انا لمى لمى
            رامي وهوا يستدرك نفسه ويتكلم بعصبيه:مو مهم الاسم بقدر اهمية المضمون المهم عندي انا دحين انه انا ماعمري اتدخلت في شي يخصك وياما انتي صارت لك مشاكل وامور خاصه ماقلتي لي شي عنها وانا ما عمري اتدخلت ولا قلت لك شي ولا حتى سألتك عنها.. دحين انا اللي مافيني الا شي بسيط وما ابغا اقوله لاحد قاعده تسوي لي كل دا التحقيق التافه يعني مايحق لي احتفظ بخصوصياتي لوحدي زي كل الناس
            انقهرت لمى من جد قد كدا هيا ضاغطه عليه ومحرجته...لكن ماقالت شي لانه دمعتها غلبتها واتجمعت في عينها لكن هيا حاولت تقوي نفسها ومسكتها..وضغطت على يد رامي ومشته..
            رامي وهوا يفك يده من يدها ويتكلم بندم بعد ماعرف انه اتسرع في كلامه:لمى انا اسف لاتزعلي بس قدري وضعي
            لمى وهيا تهز راسها بالنفي:خلاص ماصار شي يلا امشي
            رامي بندم كبير كله ولا زعل لمى:والله اسف
            لمى مسكته وودته الين مجلس الرجال..وهوا يحاول فيها ويعتذر وهيا ساكته ماترد عليه..
            راحت لمى عنه..وهيا مقهوره من نفسها اكثر من ماهي مقهوره منه...وتقول في نفسها كيف اتصرفت بدا الغباء الادمي مابيغا يقولي شي وانا الا والا الله ياخذني من غبائي..يعني كان لازم اتدخل واضغط عليه الين ما انفجر عليا مره وحده..اه ما اقدر اقول الا الله يعينك يارامي..
            راحت لمى لعند رندا ومنى وهيا تفكر في حال رامي..ورندا ومنى مستغربين منها قبل شويه كانت تضحك وتتكلم ودحين ساكته ماتتكلم..
            المهم خلصت العزيمه على خير وكل واحد راح على بيته..
            راحت رندا بدون ماتشوف رامي بس هوا شافها وزادت من شوقه لها ومن حبه ومن ناره اللي تسعر في صدره..
            راحت بعد مالحق يشوفها لثواني..راحت وهوا يسأل نفسه اذا بيشوفها مره تانيه ولا بيحكم عليه الزمن انه مايشوفها بعد كدا واذا شافها هل بتكون محرمه عليه ولالا...؟؟؟
            مرت الايام كمر السحب...
            واليوم هوا يوم مشهود لأكثر من بطل من ابطال قصتنا...
            اليوم هو يوم فرح من ومازن ى..
            اليوم ومن بعد ثلاث شهور عن اخر الاحداث...اتقرر في دا اليوم انه ينجمع بين قلبين اتعذبوا لفتره طويله..بين قلبين حبو بعض حب حقيقي..حب ما انهدم وظل صامد في وجه كل الظروف..حب ساكن في "اعماق القلوب" ومافي شي ممكن يموته...
            المصوره:لو سمحتي حبيبتي بدك تعملي حركه مع العروسه من شان تطلع الصوره حلوه
            رندا وهيا تقرب من منى وتلف يدها مع يدها وتميل راسها عليها بدلع:كدا؟؟
            المصوره:ايه هيك إكتيررر حلووو وانتي بعد حبيبتي ميلي راسك عليها اي اي إكتيررررررررررر حلوووه اللقطه
            كانت المصوره بتصور منى مع الاهل..ولها اكثر من ساعتين وهيا تصورها..مره مع امها ومره مع رندا ومره مع مي ولمى و منال ورهف ومره مع محمد واحمد اللي مايرضيو يروحو عند الرجال وأصرو يقعدو مع مي..وكانت المصوره فنانه وكل شويه تطلع لقطه احلى من اللي قبلها..كانت المصوره فرحانه في هالعيله اللي كل اللي فيها حلوين ويجننوا كانت محتاره تحدد في بالها مين الاحلى فيهم..بس رجحت انه لمى ورندا احلى اثنين والمنافسه بينهم قويه..كانت لمى لابسه فستان بيجي وفيه تطريز بني في كذا نايحة في الفستان من ورى له ذيل طوووويل ومن قدام قصير الين الركبه وكان ماله اكمام وله حبلين ينربطو على رقبتها..وكانت فارده شعرها الطويل ولافته بطريقه حلوه تخلي شعرها متطاير وهبوب على فوق ومالبست اي شال..وحطت مكياج بني وبيجي غامق يبين حدة نظراتها وعيونها اللي تهبل اي احد لمن يشوفها..اما رندا فكانت متشيكه على اخر بما انه فرحها اختها حبيبتها..كانت لابسه فستان بنفسجي بدرجاته يجنننن وموديله مره حلو من تحت له قص مخليته قطع فلمن تمشي تتناثر ويبان شكلها حلوو ولابسه عليه شال لانه بلا اكمام وكانت رافعه شعرها وعامله تسريحه حلوه ومنزله كم خصله وعامله مكياج اسود وبنفسجي غامق برضو مخلي عيونها خطيرره..
            اما العروسه منى كانت حلوه بشكل..كانت ملاك..واللي يشوفها مايصدق انها بشر مو من كثر جمالها بس من كثر الهدوء والنعومه اللي فيها..كان اي احد يشوفها يسمي ويقرا عليها..كانت زي فلقة الصبح..وجهها منوور والفرحه باين في عيونها لولا الدموع اللي كل شويه تغرق عيونها ولا كان فرحتها بانت مظبوط.. كان الهدوء واضح في كل ملمح من ملامح وجهها..كان فستانها رهيب..وطرحتها طوووووووويل حاطتها بطريقه حلوه ومبتكره..وميكاجها كان فنان ومعطي عيونها وسع حلو ونظره جذابه..
            وبعد ماخلصت المصوره التصوير وراحت وبقي بس مي ومحمد ورندا مع منى...
            محمد:أمه منى انتي حلاص صلتي علوسة مازن الدب
            مي بصدمه:بابا محمد مايصير تقول كدا
            محمد:ليييه دحين أمه منى تلوح ومانشوفها وياحدها مازن الثرير
            مي بشهقه:محمممد مين معلمك دا الكلام؟
            منى وهيا تضحك:هههههههههههه هادا مازن كان دايما يقوله انا باخد عمتك منك وماخليك تشوفها هههههههه
            مي:هههههههههههههههههه والله انه مازن دا تحفففه
            منى:هههههههههه ما اسمح لك ترى
            مي:ايوووه ايووه من دحين بدأنا ما اسمح لك وما اسمح لك لا ياحبيبتي انا اختك ومن حقي اقول اللي اقوله
            منى:هههههههههه بس الا مزوووني ما اسمح لك تقولي عنه شي
            رندا:ايوووه ياعم مين قده مازن اليوم بدأ الدلال من دحين
            منى باحراج:رندا
            رندا:هههههههههههههه لا رندا وغيره انا نازله تحت تبي شي
            منى:لالالا فين رايحه
            مي وهيا توقف:وانا كمان بنزل
            رندا:ياشيخه الزفه بعد شويه في الف شغله وشغله بدي اسويها
            منى:اهئ اهئ لاتسيبوني وربي حارجع ابكي خلي اي احد يشتغل بدالك اقعدو معايا
            لمى وهيا تدخل الغرفه عليهم:رندا عمتي ناديه من اول تدور عليكي روحي لها
            منى والعبره خانقتها:وربي حرام عليكم تسيبوني في الوقت اللي احتاجكم فيه ابغا احد يكون معايا
            لمى حزنت على حالها وقربت منها:ولايهمك ياقلبي انا بقعد معاكي خلاص روحي يارندا
            منى والدموع تتجمع في عينها:خلووو امي تجيني ابغاها
            مي:محا تقدر تجيكي ماما مشغووووله مررره
            منى وصوتها يتجهد:مالي دخل ابغا امي
            مي وهيا تخرج بسرعه وتجر محمد معاها:انا بقولها تجيكي
            رندا بتحذير:منى وربي ياويلك لو تبكي بس كممممم مره نعدل في مكياجك والله حرام الحرمه اتكسرت يدها
            لمى وهيا تمسك يد منى:منى ايش بك هدي اعصابك؟؟
            منى وهيا مو قادره تمسك نفسها:ماني قادره ماني قادره
            رندا وهيا تفك الباب وتخرج:لمى عقلي هادي البنت ترى والله بهدلتنا كل شويه تبكي
            لمى وهيا تحضنها:حبيبتي انتي هدي هدي ايش صار فيكي بسم الله عليكي انحسدتي من قبل مايشوفك احد
            منى وهيا تبكي:ماني متخيله اني مابرجع بيتنا اليوم ماببات في غرفتي مابكون عندي اهلي من بعد اليوم بروح بيت غير بيتي
            لمى وهيا تبعد عنها وتمسح دموعها وتضحك بمرح:ههههههههههه والله انك هبله مو هوا دا مازن اللي هلكتينا بيه احبه واموت فيه وبعدين انتي رايحه بيتك وبيت زوجك حبيبك المفروض تكوني مطمئنه على الاخر المفروض انكم بنيتو حلمكم من سنين حسب ماعرفت منك وكمان بالنسبة لاهله انتي تعرفيهم اهله من زمان واخته صحبتك وقريبه منك ايش اللي ممكن يخوفك
            منى وهيا تبتسم:عارفه وربي انا مو خايفه من مازن انا اصلا مستحيل احس بالخوف وهوا جمبي اخر شعور ممكن افكر فيه هوا الخوف واهله على عيني وراسي بس ما ادري ايش اقولك احس اني حاشتاق لكم كلكمممم حتوحشوووني وتوحشني حياتي اللي بخليها واروح لحياة جديده ما اعرف كيف بتكون؟؟
            لمى وهيا تمسك يدها:انتي لاتشغلي بالك بدا الكلام الفاضي بس خلي في بالك انك بتعيشي احلى واجمل حياه لانك..وتأشر على قلبها..لانك طيبه والطيب يلاقي كل طيب وربنا مابيخذلك خليكي متفائله حبيبتي
            منى:بس مازن
            &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

            تعليق

            • انثى من الخيال
              V - I - P
              • May 2009
              • 1602

              #96
              لمى:يوه ايش به مازن؟؟
              منى بحزن:اخاف ما اسعده انا طول عمري كنت ازعله واحزنه اخاف ما اسعده انا اعرف انه يحبني وهوا يعرف اني احبه بس اخاف ما اقدر اسعده
              لمى بحيره:منى انتي بس تدوري سبب عشان تنكدي على نفسك ياشيخه ايش اللي يمنعك اني ماتسعديه تحبيه ويحبك والحب الصادق مايجيب الا السعاده لاتتعبي قلبي الله يخليكي مو كفايه اخوكي اللي من اول يتصل عليا الا والا يبغا يشوفني هلكني
              منى وهيا تضحك بفرح:هههههههههههه بالله
              لمى وهيا مبسوط انه منى ضحكت على الاقل فكت من التكشيره البايخه اللي كانت مرسومه على وجهها:ايوه مجنني يقول الا دحييين اشوفك اقوله لسه مامداك تشتاق لي اليوم الصبح شفتني يقولي مالي دخل دحين تخرجي من الفرح وتجيني والله انه مجنون
              منى بخبث:بحبك
              لمى مافهمت:ايش؟
              منى:مجنون بحبك ههههههههههه
              لمى انحرجت بس ضحكت:هههههههههههههههههههه
              كان الفرح من احلى مايكون كل شي مرتب ومنظم..
              كان الفرح في افخم قاعات الافراح...وكانت الكوشه كلها بنات بيرقصوا والقاعه كلها معازيم...والكل مبسوط وفرحان...واكثر انسانه كانت فرحانه هيا ام خالد اللي كانت ماسكه دمعتها ومو مصدقه انها بتودع بنت من بناتها من بعد مي..صحيح حتشتاق لمنى وتفتقد وجودها لكن سعادة بنتها اهم من اي شي ويامقدار سعادتها مدام انها بتكون مع مازن الرجال اللي ماعمرها شافت منه الا كل خير...وبتكون مطمئنه على بنتها معاه..
              وقبل الزفه بشويه طلعت ام خالد لمنى..
              منى شهقت لمن شافت امها جايتها..وحست قلبها يعورها معقوله مابتصبح على دا الوجه من بعد اليوم..معقوله بتبعد عن اهلها وعن امها الغاليه بالاخص...
              ام خالد وهيا تقرب من منى:منى فين لمى؟؟
              منى وهيا تحاول تمسك دموعها من صوت امها الحنون:راحت شويه تكلم جوال
              ام خالد وهيا تقعد جمبها:ههههههههههه اكيد امجد المتصل
              منى:هههههههه اي والله هوا
              ام خالد:الله يوفقهم يارب
              منى ابتسمت بحب:امين
              ام خالد وهيا تمد يدها وتمسك يد منى بكل حنيه:ويوفقك ياقلبي انا ماني مصدقه اني اخيرا شفتك عروسه وبفرح فيكي
              منى والدموع خانتها ونزلت على وجهها للمره الالف تقوم وتحضن امها بكل حب...
              ام خالد والدموع تنزل على خدها:بس حبيبتي لاتبكي لاتبكي ماله داعي البكا
              منى وهيا تبعد عنها وتمسح دموعها:طيب وليه انتي بتبكي كل ما اشوفك اشوف الدموع محبوسه في عينك
              ام خالد وهيا تمسح عيونها:ابكي من فرحي حبيبتي ابكي لاني شايفتك عروسه ولانه ربي بلغني اشوفك بدا الفستان وبدا الشكل وانتي المفروض ماتبكي انتي عروسه اليوم انتي القمر اليوم بين كل النجوم المفروض تكون مبسوطه
              منى:انا مبسوطه بس بعادي عنكم هوا اللي مزعلني ومتعبني ماني متصوره اني بسيبكم
              ام خالد:يابنتي كل بنت بيجيها اليوم وبتسيب بيت اهلها بس مهما راحت مردها ترجع له بس ماترجع زي اول لكن ترجع بالجيات والروحات يعني تقدري وقت ماتحبي تزورينا وتجي عندنا احمدي ربك انك حاتسكني معانا في جده ولا ايش يسو الناس اللي يبعدو ويتغربو عن اهلهم دولا اللي من جد يبكو
              منى وهيا تحضن امها مره تانيه:احبك ياماما والله احبك
              ام خالد وهيا تحاول انها ماتنزل دموعها مره تانيه:وانا احبك اكتر ياقلبي
              وبعد لحظات من الاحضان قامت ام خالد عن منى..
              ام خالد:يابنتي ما اوصيكي زوجك حطيه في عيونك وخلي بالك منه ولاتقصري عليه بشي واذا شد هوا الحبل انتي ارخيه واذا رخاه شديه حافظي على زوجك يابنتك وخليكي حرمه واعيه
              منى:الله يقدرني واسعده يارب
              ام خالد وهيا تبوسها على راسها:امين ويقدره على انه يسعدك..وابتسمت بحب وهيا تتأمل ملامح منى..الله يعينه اليوم بيشوف قمر السعوديه كلها اخاف يصير فيه شي الرجال
              منى بخوف:بسم الله عليه حبيبي لاتفاولي عليه ياماما
              ام خالد ضحكة بمرح:ههههههههههههههههههه امزح معاكي الله يخليه ويحفظه يارب لك ولأهله ولكل اللي يحبوه
              ومر الوقت وجا وقت الزفه..
              كانت الزفه من تفكير وتصميم رندا المبدعه..كانت مقرره تعمل هالزفه زفه غير عن اي زفه احد سواها قبل..كانت مقرره انه تكون الزفه كوكتيل من الاغاني الحلوه...فكان التالي..
              كانت القاعه كبيره ومزينه بأنواع الورود والشموع...اتقفلت الانوار للحظه...ونزلت شاشه من سقف القاعه في وسط الكوشه..وكان عرض بروجيكتر فيه اللي بيصير بره القاعه وفي الصاله الكبيره الضخمه اللي تؤدي لجوة القاعه..كانوا الناس يشوفوا بابا ابيض مقفل والنور عليه..وفجئه طلعت موسيقى كلاسيك روعه..وانفتح الباب واشتغلت زفة محمد عبدو الخطيره وطلعت منى بطلتها المبهرهه للأعين وصدمت الكل بجمالها..وفجئه جا واحد رجال من بعيد وقرب من منى وسلم عليها وباسها على راسها...وكان الرجال ابوخالد اللي كان متشيك ومبين اصغر من سنه..اخد منى ومسكها ولف يده مع يدها..والكل يطالع المنظر بإعجاب...نزلو منى وابوخالد على درج كبير وضخم..لوسط الصاله الكبيره...واللي كانو ام خالد ورندا ومنى ومي ورهف واقفين في نهايته..وجالسين يزغرطو ويهللو وكان واقف معاهم مازن..منى وقف قلبها لمن شافته..وصارت تطالع فيه بعدم تصديق وتكلمه بقلبها وهوا يرد عليها قالت في قلبها حبيبي ماني مصدقه اخيرا انا وانت لبعض..مازن انا اللي مو مصدق اني شفت هاللحظه اخيرا شفتك وانتي تنزفي ليا يامنى..وفي هالحظه وصلوا ابوخالد ومنى لعند مازن..وسلم ابوخالد على مازن واعطاه منى يمسكها..واشتغلت اغنية احلى اثنين لمن مسك مازن يد منى ولفها مع يده..
              مازن وهوا يميل راسه عليها عشان تسمعه:الف مبروك حبيبتي
              منى بصوت خافت:الله يبارك فيك
              انتا بحري وانا اليم يقولون اللي يقولوا انا بحبك متيم خلي الحساد يموتون..
              انتا في قلبي غالي لو عنك يسألون انتا بحري وانا اليم يقولون اللي يقولوا..
              انا حبيبك تحبه واللي قلبك على قلبه لاتخلون العواذل بينكم يفرقون...
              اثنين تجمعنا المحبه يغارون من الاحبه حبي وانا احبه عذالي ماتفهمون..
              انتا بحري وانا اليم يقولون اللي يقولوا انا بحبك متيم خلي الحساد يموتون..
              ابوخالد:ما اوصيك ياولدي على بنتي
              مازن بكل فرح:بنتك في قلبي وعيوني ياعمي
              ابوخالد بفرح:الله يوفقكم يارب ويرزقكم بالذريه الصالحه
              مازن ومنى:امين
              رهف وهيا تقرب منهم:يالله امشو الناس يستنو
              مازن وهوا يمشي:هههههههههه اوكي
              ..وقفو الاغنيه وغيروها ل اغنية كل العالم راشد الماجد
              هالليله كل العالم يعيش في عيد
              مو فرحك انتا وبس هاليوم بالذات احس كل العالم يعيش في عيد
              الورود ودروب الحبايب والاهات والناس من فرحك وسعدك مساعيد
              اقولها مره ومره ومره هالليله امست لك شموع وزغاريط..
              موفرحك انتا وبس هاليوم بالذات احس كل العالم يعيش في عيد..الخ
              وصلوا مازن ومنى لباب القاعه..وقفوا عرض البروجيكتر..والتفت الكل للباب يستنو هالثنائي الحلو يدخل..وانفتح الباب الكبير..ودخلوا مازن ومنى..من بين الدخايين وفقاعات الصابون المنتشره في كل مكان...وكانت الاغنيه اللي بينزفو عليها من بين الناس ل عبدالكريم عبدالقادر..
              دخلوا وكانوا في بنات صغار يرموا عليهم الورود..كانو منى ومازن طايرين من الفرح..وكل واحد نبضات قلبه مضطربه...كانوا يحسو انهم بيطيرو مو بيمشو..وبرغم التوتر اللي كان باين عليهم الا انهم كانوا احلى اثنين ممكن الناس يشوفوهم...وصلوا منى ومازن للكوشه وقفوا قدام بعض ورفع مازن عن وجه منى الطرحه..وقف قلبه..
              مازن:ماني مصدق انه من اليوم ورايح الجمال دا كله ليا انا بس
              وابتسمت منى بخجل..ومسك مازن راسها وباسها بين عيونها...والكل يزغرط ويصلي على النبي ويهلل...واشتغلت اغنية قمر ل عبدالمجيد عبدالله والقاعه كلها اترجت من الفررح والتصفيق والصريخ..
              وبعد ماقعدو العرسان بشويه..جوهم الاهل عشان يسلمو..
              ام خالد:مبروك حبايبي
              مازن ومنى:الله يبارك فيكي
              ام خالد:ما اوصيكم خلو بالكم من بعض
              مازن:لاشيلي هم ياعمتي
              وبعدها جو منى ومي ورندا ومنال ولمى ورهف اخر وحده..
              رهف وهيا تسلم على مازن:مبروك حبيبي الف مبروك منك المال ومنها البنين
              مازن:يبارك بعمرك وعقبالك
              رهف ابتسمت بألم وقالت:في حياتك
              وراحت لمنى وحضنتها بقوه:مبروك حبيبتي مبروك واخيرا بنعيش مع بعض
              منى والدمعه في عيونها من الفرحه:الله يبارك فيكي ياقلبي خلاص دحين مافي شي يفكك مني بتشوفيني على طول
              رهف بمزح:ايه والله صح بتصيري لي لصقه ما بفتك منج
              مازن اللي قاعد يسمع كل حرف يطلع من منى:رهففففف
              رهف:هههههههههههههههههه الاخ مايسمح لي ههههههههه اصلا ياذكي انا اللي ماراح اسمح لك من بعد اليوم شوف هادي منى نظر عيني لو زعلتها بشي ماتلوم الا نفسك واذا في يوم عرفت انك زعلتها ولو بحرف مابتكون اخويا ولا اعرفك فاهم ولالا؟
              منى انصدمت اتوقعت انها توصيها هيا على اخوها طلعت توصي اخوها عليها..الله ياقلبك يارهف..
              مازن بصدمه:دا بدل ماتقوليلها دا الكلام تقوليلي هوا انا صراحه خايف من صحبتج لايكون عندها ميول اجرامي مثلج تروح تقتلني ولا شي
              منى بصدمه:مازن
              مازن:ههههههههههههههه اي والله انتو بنات مجرمين اخاف على نفسي اذا كنت بينكم اول كانت وحده مجرمه دحين صرتوا اتنين الله يعينني
              رهف بمرح:هههههههههههههههههه يحصل لك اصلا عندك اخت زي القمر وزوجه زي البدر
              منى:واشمعنى يعني انتي القمر وانا البدر ها؟؟
              رهف:هههههههههههه مايفرق اصلا ياذكيه
              منى:الا يفرق ونص وتلت ارباع كمان انا القمر هنا
              رهف:هههههههههههههههه لا شكلي بغير رايي مابزوجج اخويا اذا تبي تاخذي لقبي
              مازن:هههههههههههههه اصلا خلاص مابتقدري تسوي شي انا اليوم بعل لها وهيا حرما لي ههههههه
              منى ورهف:ههههههههههههههههه
              وبعد كدا مشي الفرح على اصوله..جابوا عصير للعرسان وشربوا بعض وقعدت المصوره تصورهم وتعمل معاهم لقطات..
              وبين المعازيم...كانوا كل صحبات منى ورندا قاعدين مع بعض..
              لجين وهيا تكلم رندا:ماشاء الله لايقين على بعض الله يوفقهم
              رندا:امييين
              منال اللي كانت جالسه جمب رندا:اقول رندا
              رندا:هلا
              منال:ماشفتي امي؟
              رندا:الا قاعده مع ماما هناك..وتأشر لها..
              منال:طيب بروح لها
              رندا وهيا تمسكها:تعالي فين رايحه شو بدك منها؟
              منال:ابغا اسألها وين بنبات اليوم؟
              رندا:بلا هبل اكيد عندنا فين يعني
              منال بضيقه:بالله
              رندا بإستغراب:ليه ماتبي تباتي عندنا ولا ايش؟
              منال بإرتباك:ها لا ولا شي
              وبعد نص ساعه دخلوا الرجال يبغو يسلموا على العرسان..
              دخلوا امجد وخالد وابو محمد وابو رامي وابو مازن..
              كانوا كلهم ماشيين جمب بعض وامجد كان في النص كأنه هوا العريس...
              البنات كلهم لمن شافوا امجد شهقو من كثر جماله وشياكته..كان امجد لابس توب اسود وشماغ احمر ومتسفر بطريقه مميزه وحلوه مبينه شخصيته القويه...كان يمشي ولا الملك نظراته هادئه لكن الغرور فيها ومعطيها لمسه حلوه تخلي الكل يلتفت له..ولمى تطالع فيه بإعجاب لكن بقهر في نفس الوقت..كل البنات قاعدين يتكلموا عنه ويأشرو وهيا مقهوره كان نفسها تمسك كل وحده فيهم وتقتلها..الا امجد ماتسممممح لهم امجد لها هيا وبسسسس...
              خالد كان مبسوط وفررحان لفرحة كل اهله وفي رأيه مازن رجال طيب ومنى تستاهل واحد زيه يحبها ويخاف عليها...
              خالد برغم شياكته العاديه الا انه ماسلم من الكلام والنظرات...كان في شي فيه يجذب الانظار..يمكن بسمته الطيبه المرسومه على وجه..ولا ملامحه الهادئ واللي في نفس الوقت تدل على شخصيته الرجوليه الفذه..
              في نفس الوقت اللي كان خالد بيسلم على العرسان كانت في عيون تلاحقه بكل حب وشوق..
              كانت العيون عيون منال..اللي ماهي مصدقه انها شافت خالد بعد كل هالمده..حاولت قد ماتقدر تبعد نظرها عنه لكن ماتقدر فيه شي يجذبها..فيه شي يخليها ماتقدر تشوف في الدنيا غيره...
              ابومازن:الله يوفقكم يارب..وهوا يطالع في منى المستحيه وراخيه راسها..والله وعرفت تختار يامازن
              منى بخجل:تسلم ياعمي
              ابومازن بحنيه:شوفي يابنتي اعتبري نفسك في وسط اهلك ومايردك الا نفسك لو مازن ضايقك بأي شي انا موجود وبتصرف معاه
              مازن:ياسلام اشوف الكل واقف مع منى ضدي لالالا انا اعتررض
              امجد بمرح:هههههههههههه اعترض على نفسك ياشيخ هادي منى مو اي احد اذا مو الدنيا كلها توقف معاها بتوقف مع مين مثلا معاك انتا..ويطالع في مازن بنظره استهزاء..
              مازن بقهر:تدري بس عشان اختك بسكت لك ولا بعدين بتشوف ايش بسوي فيك
              امجد:ها اشوف بدأنا من دحين لالالا ياعمي بطلنا بناخد بنتنا من عندك انتا واحد شراني اخاف تسوي في اختي شي
              خالد:ههههههههههه صلوا على النبي فضحتونا قدام الناس يالله خلونا نمشي
              ابومازن:هههههههههههه من جد فضحونا يالله مع السلامه
              امجد:لحظه لحظه انا عندي شي
              مازن:ايش عندك مابتفكنا من وجهك يعني؟؟
              امجد:افا وانا اللي قلت بقدم لكم هديه وارقص لكم في فرحكم خلالاص بطلت طلعتوا ناس ماتستاهلوا
              منى فرحت:بالله امجد بترقص
              مازن بقهر:اشوف اللسان طلع دحين ليا ساعه اتكلم معاج وانتي ولاتردي عليا دحين لمن امجد قال برقص اتكلمتي
              منى انحرجت بقوه وخصوصا من ابومازن لانه ضحك على حركات ولده بس قالت..
              منى بشوية خجل تحاول تخبيه:ايوه طبعا اخويا يبغا يرقص لي في فرحي وانتا خليته يبطل لازم اتكلم وانقذ الوضع
              امجد ابتسم لأخته بحب وقرب منها وباس راسها:ولايهمك يالغاليه اذا مارقصت لك في فرحك برقص لمين ولا يهمك اعطوني عصايا بس
              خالد:دقيقه انا جبت معايا عصايتين برا بروح اجيبهم وارجع..وطلع خالد بسرعه وجاب عصايتين والناس كلهم مستغربين من حركاتهم..لهم ساعتين بيتكلموا ويضحكوا والناس فيهم فضول يبغوا يعرفوا ايش بيصير...
              رجع خالد بالعصايتين..واعطا امجد وحده واخد هوا وحده...
              امجد:انا بتلثم اتلثم انتا كمان
              خالد:اوكي...واتلثموا الاتنين باشمغتهم..وبدأو يرقصو على اغنية رعبوب ل راشد الماجد
              والكل انبهر بالحركات اللي بيسوها امجد وخالد..كانوا يرقصوا من قلب ويعملوا حركات خطيره...ورندا شهقت من المنظر اللي بيصير قدامها لازم ماتفوته..وراحت جريت وجابت الكاميرا وقعدت تصورهم...
              ومنى كانت مره مبسوطه من اخوانهم من جد كانت الفرحه باينه في عيونهم..وحركاتهم هادي زودت من فرحتها لانها حسستها بفرحتهم الكبيره فيها..ومازن فرح لفرحها وحب يشاركهم الرقصه..واتقدم واخد العصايا من خالد وفسخ المشلح..وبدأ يرقص هوا كمان..والقاعه كلها تصفق وتصرخ باعجاب..
              كانوا البنات في الفرح مبسوطين ومعجبين بجمال امجد وخالد..
              وحده من البنات:ياربيييييييييي بموت ايش دا الجمال كله ماشاء الله ماعمري شفت احد بحلاتهم
              البنت التانيه:اييييي والله بجد الله يحفظهم اقمار اصلا كل العيله اقمار ماشفتي بنت عمهم لمى خطيبة داك الولد اللي لابس ثوب اسود
              الاولى وهيا تشهق: دا الادمي خاطب خساره كان نفسي اشبكه يمكن يكون لي حظ معاه
              التانيه:هههههههههههههه تحلمي يطل في وجهك وحرمته قمر ولا في احد يوصل لجمالها
              الاولى:طيب والتاني؟؟
              التانيه:ههههههههههه لا التاني كان متزوج واتوفت زوجته والاخ وفي لها ومستحيل ياخد من بعدها يعني في كل الحالات تحلمي توصلي لاحد فيهم
              الاولى:هييييه يالله مالناش في الطيب نصيب..وضحكوا الاتنين فيما بينهم...
              وبعد ماخلصوا الرجال رقصهم..طلعوا من القاعه الا واحد قاعد في اخر القاعه ويتكلم مع وحده..
              امجد:لمى احبك
              لمى بخجل:وانا كمان
              امجد وهوا يتأمل ملامحها:ياربيييييييييييييييييييييي بموت ما اقدر استحمل انا ما اقدر
              لمى بخجل وبنفس الوقت بدلع:امجد
              امجد وهوا يمسك يدها:روح وعقل وقلب امجد امريني
              لمى وهيا تطالع فيه بحب:لاتطالع فيني كدا استحيييي
              امجد:هههههههههههههههههه اموت انا في اللي تستحي
              لمى سكتت واكتفت بإبتسامه كلها حب...الين دحين هيا مو مصدقه انه امجد حبيبها صار يبادلها كل دا الحب..
              امجد وهوا يتنهد:لمى لمتى انا بصبر انتي باقيلك كتير عشان تخلصي دراستك امشي نروح نتجوز دحين
              لمى:ههههههههههه والله انك مجنون انا مو قلت لك كلم بابا واتفق معاه
              امجد:خلاص اجل انا بكره عندكم وبتفاهم مع عمي ونشوف حل لدا الموضوع انا بتعذب ياناس
              لمى بخجل:بس حبيبي الناس بيطالعوا فينا يلا روح
              امجد:لالا بقعد معاكي شويه
              لمى وكأنها افتكرت حاجه قالت بقهر:ايوه عشان تجنن البنات زياده مو كفايه انك متشيك لي كدا اليوم وماسلمت من لسان ولا بنت
              امجد وهوا يمسك يدها:ها كفشتك تغاري عليا
              لمى وهيا تطالع فيه بكل حب:واذا ماغرت عليك انتا اغار على مين يعني؟؟
              امجد:ولا احد انا وبسسسس
              رندا وهيا تطب عليهم فجئه:كفشتكم يامجرمين ايش جالسين تسو
              امجد وهوا يبعد عن لمى شويه ويسيب يدها:ولاشي انتي ايش لقفك؟
              رندا:لقفني انكم فضحتونا عند الناس تحسبوا نفسكم لوحدكم وما كأنه في احد حولكم فضحتونا الله يرجكم
              انحرجوا لمى وامجد..بجد هما نسيوا انهم في فرح وقدام كل دولا الناس...
              امجد وهوا يقرص رندا في خدها:مالك دخل ياحلوه و مره تانيه لاتتشيكي كدا ما ابغا احد ينافس حرمتي في جمالها انتي فاهمه ولالا؟؟
              رندا بدلع:افا تفضل لمى على اختك حبيبتك
              امجد:افضلها ونص كمان انتي عندك ناصر يفضلك اما انا لمومتي مافي احد يفضلها على احد غيرري
              رندا ارتبكت من سيرة ناصر وقلبها عورها ناصر اختفا من اخر مره شافته فيها ولاعاد سأل ولا جا..
              وامجد حس انها اتضايقت من كلامه فقال:ايش بك؟
              رندا وهيا تروح عنهم:ولاشي بس روح لاتفضحنا الحريم من اول بيطالعوا فيك
              امجد بإستغراب من حال رندا:يلا قلبو انا بروح تامريني بشي
              لمى بحب:سلامتك حبيبي
              امجد:باي
              لمى:باي

              تعليق

              • انثى من الخيال
                V - I - P
                • May 2009
                • 1602

                #97
                وبعد كدا فتحوا البوفيه ودخلوا الناس..وجابوا الكيكه اللي كانت مكونه من سبعه ادوار وعلى شكل قصر ويربط بينها درج من الكريمه وعليه تماثيل عرسان صغيره..وقعدو العرسان يأكلوا بعض والمصوره تصور كل شي..حسب تعليمات رندا ورهف لانهم مايبغوا يضيعوا ولا لحظه من هالفرح...
                اما عند الرجال بعد مارجعوا لقاعتهم..فكانت الربشه على اصولها..الكل فرحان ومبسوط...
                على الطرف كان رامي قاعد مع امجد ويتكلموا...
                امجد:ايش بك مكشر كدا ياواد؟؟
                رامي كان متضايق لانه شاف ناصر بس ماحب يقول لأمجد اي شي لانه مايعرف عن موضوعه هوا رندا..
                رامي وهوا يوقف:مافيني شي يلا قوم خلينا نرقص
                امجد:ههههههههههههه لا ياعم انا رقصت جوا عند الحريم الين ماقلت بس خلاص مافيني
                رامي بخبث:اها الحبيب عامل جو جوا ولا احد يقولي اكيد طيحت البنات برقصك الخطير
                امجد:طبعا طبعا مايبغالها كلام
                رامي بتحذير:شوف اقولك من دحين ياويلللك وياسواد ليلك لو تلعب بذيلك من ورى لمى بقتلك فاهم
                امجد:لالالا افا مو انا اللي اللعب بذيلي اصلا كللله ولا لمى حبيبة قلبي
                رامي:ياحظظظك ياشيخ متهني مع حبيبة القلب ومو انا اللي حظي طايح محروم ولا احد حاسس فيني
                امجد بإستغراب:ليه انتا تحب وانا ما ادري؟؟
                رامي بإرتباك:ها لا مو قصدي كدا قصدي ماعندي حبيبة قلب تخاف عليا وتحبني زيك
                امجد:ههههههههههههه اذا على كدا ولايهمك من بكرى بخلي امي تخطب لك
                كشر رامي في وجه امجد وراح عنه وسابه بدون مايقول ولا كلمه..لانه ما يتخيل انه يتزوج وحده غير رندا..
                امجد بدهشه:ايش به الرجال لايكون اتجنن يالله شكله خرف اصلا من بعد الحادث اللي سواه وهوا مو طبيعي
                وبعد ماخلص الفرح..اخذ العريس عروسته وراحو لفندق الهيلتون على الكورنيش...
                وفي الشارع اللي قدام القاعه كان الكل بيركب سيارته ويروح..
                وكانت رندا واقفه مع رهف بتدور على السواق راجوا عشان في اشياء لازم يجي يشيلها يوديها البيت..
                رندا:فييييييينه هادا الغبي اختفا؟؟؟
                رهف:وحتى سواقنا مدري فينه هوا كمان!!
                وجاهم صوت من بعيد..
                ......:رهف
                التفتوا الاتنين لمكان الصوت وانصدموا بناصر واقف...
                رندا بهمس:ناصر
                ناصر وهوا يقرب منهم وهوا مايدري انه البنت اللي مع رهف هيا رندا..
                ناصر:رهف فينكم ياشيخه من اول ادور عليكم
                رهف وهيا تشوف رندا بخبث:لا والله بس واقفه هني مع رندا
                ناصر وقف قلبه رندا هادي رندا...
                رندا كانت تطالع فيه بشوق..تصدقوا بشوق اشتاقت ل هالادمي برغم حبها لرامي وبرغم كل اللي بيصير معاها...
                ناصر بإرتباك:كيفك رندا؟
                رندا بصوت واطي:تمام
                رهف تطالع في الاتنين بإستغراب حست انهم فيهم شي بس ماهي قادره تعرفه..
                رهف:ها نصور لاتكلم البنت مالك دخل فيها
                ناصر وهوا يعدل غطرته:طيب يلا امشي انا اللي بوصلكم سواقكم بيساعد ابوخالد في شوية اشياء
                رهف:اها اوكي دقيقه ازهم امي واجي
                رندا وهيا تبا تروح من قدام ناصر اللي بياكلها بعيونه:لالا خليكي انا بزهملك هيا
                وراحت رندا وسابت رهف واقفه مع ناصر بحيره..
                رهف:شنو فيها البنت شسويت فيها انخبصت من يوم ماشافتك
                ناصر وهوا يروح عنها:ولاشي بروح اقرب السياره
                وراح ناصر وقعدت رهف واقفه في محلها...
                .....:رهف
                رهف ارتجفت لمن سمعت الصوت وعرفت صاحبه لكن قاومت نفسها وما التفت وبالعكس راحت ورى ناصر..
                رهف:ناصر دقيقه استناني جيه معاك
                راحت رهف مع ناصر..وقعد الرجال اللي كان واقف ورى رهف مصدوم<<<<اكيد عارفين مين هوا ماجد....
                ماجد وهوا يكلم نفسه...يش بها تتهرب مني معقوله ماسمعتني ولا ماعرفت صوتي؟؟؟ياربيييييييييي ليه سوت كدا والله وحشتني...
                وفي غرفة العرسان..كانت منى ساكته وماتنطق ولا بحرف..ومازن ساكت هوا كمان ومو عارف كيف يتكلم معاها..لأول مره ينحرج من منى..ولأول مره مايعرف يتصرف معاها..
                منى حست بإرتباكه بس ماعرفت ايش تسوي غير انها رفعت راسها وابتسمت له بخجل..
                مازن ذاب لمن شاف ابتسامتها:ياويل حالك يامازن ما اقدر انا منوي ارحميني
                منى ضحكت بخجل:ههههههه
                مازن وهوا يقوم ويقعد جمبها ويمسك يدها ويتكلم بكل حب:منى
                منى وهيا راخيه راسها:هممم
                مازن:احبج
                منى وهيا ترفع راسها وتستجمع كل قوتها عشان تقدر تنطق:وانا كمان
                مازن بخبث:وانتي ايش؟
                منى بخجل وبصوت واطي:احبك

                تعليق

                • *مزون شمر*
                  عضو مؤسس
                  • Nov 2006
                  • 18994

                  #98
                  الله يعطيك العافيه
                  استمري

                  تعليق

                  • انثى من الخيال
                    V - I - P
                    • May 2009
                    • 1602

                    #99
                    *&* الجزء الرابع والاربعون*&*
                    وبعد مارجع الكل بيته ونام من بعد هالليله اللي كانت في نظر الكل اكثر من رائعه...
                    كان لسه في كذا بطل من ابطال قصتنا صاحيين ومجافي عينهم النوم ومنهم....لمى وامجد اللي قضوا ليلتهم وهما يتكلموا بالتيلفون...
                    ومنال اللي كانت بايته في غرفتها المخصصه اللي مسويتلها هيا عمتها ام خالد في بيتها...كانت جالسه سرحانه تفكر بشكل خالد لمن كان قاعد يرقص..وكيف كانت البسمه ماتفارق شفاته وهيا اللي نادرا تلمح ابتسامته الحلوه هادي...فجئه..
                    ماما منال...التفت منال بدهشه لمكان الصوت وشافت محمد وهوا واقف يبكي..وشكله مبهدل قميص بجامته من جهه طالع من البنطلون..ومن الجهه التاني مجعك وكم مرفوع لوسط يده والتاني نازل لوسط كفه وشعره مخربش وحالته تبين انه دوبه صاحي من النوم..بس ايش دا النوم اللي كان نايمه حرررب ولا معررركه...
                    قامت منال بسرعه وراحت لجهته..
                    منال:حبيبي وش فيك؟؟
                    محمد وهوا يبكي ويرمي نفسه في حضنها:ماما منال انا شفت ماما نهال زاتني((جاتني))في النووم تقول انا اهبك يامحمد ماما منال انا ابا ماما انا اهبها هئ هئ..وقعد يبكي بشكل يقطع القلب...
                    منال عورها قلبها لمن سمعت اسم نهال وحست بسكينه تطعن في قلبها..كيف تناست صديقة عمرها وقعدت تفكر بزوجها قبل شويه..بس نفضت هالافكار من راسها لمن شافت شكل محمد اللي يقطع القلب وقاعد يرتجف من الخوف والبكا..
                    منال بخوف عليه وهيا تضمه لصدرها بقوه:طيب حبيبي لاتبكي اششش اشششششش بسم الله عليك بسم الله
                    ومع محاولتها المتكرره لتهدئته نام محمد في حجرها وهوا يحس بالعطف والحنان وانه لو احتاج احد مابيلقى احد يهتم فيه قد منال...
                    قعدت منال تشوفه وجهه البريء وتبكي على حاله..مسكين محمد يفتقد امه كثيرر وخصوصا بعد ما اكتشف قبل فتره الصور اللي في غرفة ابوه وعرف انها صور لأمه..الله يعينه..حرام طفل في عمره يتعذب على فقدان امه..اه يانهال الله يرحمك الله يرحمك يالغاليه رحتي وتركتينا كلنا في عذاب من بعدك...
                    انتبهت منال انه الوقت متأخر وانه اذان الفجر بيكون عد شويه..فقررت تصلي لها ركعتين احسن من هالتفكير...وقامت وهيا مقرره انها تودي محمد غرفته..قبل ما ابوه يصحا ولا اي احد ينتبه لغيابه...
                    راحت منال وهيا شايله محمد لقسم خالد..دخلته بكل هدوء عشان لا احد يحس بوجودها...ودخلت غرفة محمد اللي كانت مفتوحه..وحطت محمد على سريره وغطته مظبووط..وقرأت عليه المعوذات واية الكرسي عشان لايخاف لو صحي مره تانيه...خرجت من الغرفه بكل هدوء زي مادخلتها..
                    وانصدمت بخالد اللي كان خارج من غرفته ورايح يصلي الفجر في المسجد..وكان لابس ثوب وشكله خارج وبيقفل ازرار كمه ومو منتبه لوجودها...انصدمت منال من وجوده واتصنمت وماعرفت ايش تسوي..
                    وخالد وهوا بيمشي شم ريحة عطرر نسائي اتغلغل في شعبه الهوائيه بكل انسيابيه..فرفع راسه بدهشه من مصدر هالريحه وشافها واقفه في الركن جمب بابا غرفة محمد..واقفه بطريقه مصدومه وخصلات شعرها البني كانت محايطه وجهها الجميل..ارتجف قلب خالد من هالمنظر وماعرف ايش يسوي...لكن ماحس على نفسه الا وهوا يخرج من البيت بسررررعه...ويوصل للسيارته..وهوا متنرفز ومعصب على الاخر..
                    خالد بعصبيه:هادي ايش جابها في دا الليل في قسمي مجنوووووووووونه هادي البنت شكلها ماتخاف على نفسها وسمعت اهلها لا انا لازم الاقي حل ل هالمهزله واحط لها حد
                    ومنال المسكينه اللي كانت مصدومه من الموقف اكثر منه..راحت لغرفتها بسرعه ورمت نفسها على السرير وقعدت تبكي..وتقول في نفسها انا ايش اللي وداني هناك كان لازم يعني ارجع محمد لغرفته والله اني هبله هبلللللله...دحين ايش بيقول عني الرجال..دايما تصير دي المواقف البايخه معاه...
                    وعلى الساعه9.00 الصبح في بيت ابوخالد...جات منى مع مازن عشان تسلم على اهلها قبل ماتسافر مع مازن ويقضوا شهر العسل....
                    منى وهيا تسلم على امها:بتووحشيني ياماما
                    ام خالد:وانتي اكتر ياقلبي
                    مازن وهوا يسلم على عمته:نشوف وجهج بخير يا امي
                    ام خالد والدمعه في عيونها:تروحو وترجعوا بالسلامه يارب انتبوا على نفسكم
                    مازن وهوا يطالع في منى بحب: لاتوصي حريص
                    وبعد ماتسلم منى..على خالد وابوها..
                    امجد:يالله قومو مشينا انا بوصلكم
                    منى وهيا تحاول توقف دموعها:دقيقه ماسلمت على رندا فينها؟؟؟
                    ام خالد:والله مدري اظنها في غرفتها مع منال روحي لها وسلمي على خالتك بسمه مره وحده
                    منى وهيا تطلع من الغرفه بسرعه:طيب عن اذنكم
                    امجد:خلاص احنا نستناكي في السياره يالله يامازن
                    وطلعت منى في الدرج للدور التاني وهيا تفكر..غابت عن بيتها يوم واحد بس و تحس انها اشتاقت له كل هالشوق..وتقول في نفسها..يا الللللله شو هالشعورر اللي فيني...والله احب بيتا كيف بعيش بعيده عنه...راحت لغرفة رندا..وجات تبغا تدق الباب بعدين قالت في نفسها ليه ما اسويها لها مفاجئه...وفتحت الباب بقووووووووووووووه...
                    منى:مرحبا انا هنا
                    رندا صرخت من الفرررحه...وقامت نطت تجري وحضنت منى من الفرحه...
                    رندا:منوووووووووووي قلبي شو اللي جابك؟؟
                    منى وهيا تضربها على ضهرها بخفه:ماتستحي احد يقول لاخته كدا ولا خلاص لاني اتزوجت بتطرديني من بيتي
                    رندا ودموع الفرح تتجمع في عينها وتبعد نفسها عنها:لا والله ماعاش من يطردك حبيبتي
                    منى:هههههههههههه تسلميلي ياقلبي
                    احم احمممم نحن هنا
                    منى وهيا تلتفت لمكان الصوت:منال حبيبتي انتي كيفك؟؟؟
                    منال وهيا تسلم على منى:الحمدلله مبررررروك ياعروسه
                    منى بخجل بسيط:يبارك في عمرك
                    منال وهيا تغمز لها:اشوووووفك محلوووووووه ماشاء الله يوم واحد من اتزوجتي وصار فيكي كذا اجل لو نشوف بعد سنه وش بيصير فيكي وقتها
                    رندا وهيا تلاحظ فعلا تورد خدود منى والجمال اللي حل عليها من امس لليوم:ايييييي والله صح شو سوى فيكي مازن طالعه تجننننننننني
                    منى وهيا تدفهم هما الاتنين بحجل فظيع:دببببببببب ماتستحو على وجيهكم بعدوو عني
                    رندا ومنال:ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
                    منى واللي ماتقدر على الاحراجات:المهم انا جيت اسلم عليكم لاني مسافره بعد شويه
                    رندا بدهشه:بالله وفين بتروحو؟؟
                    منال:وانتي وش دخلك لاتتلقفين
                    منى:مدري والله مازن ماقلي قال ايش مفاجئه
                    رندا:اها مفاجئه طيب يلا مصيرنا نعرف
                    منال:ههههههههههه والله انك ملقوفه درجه اولى
                    رندا بإستغراب:وي ايش فيها لازم اعرف اختي فين رايحه ولا هادي فيها شي كمان؟؟
                    منال:لا بس مو من اول يوم بزواجها تتلقفين خليهم براحتهم
                    منى:ههههههههههههههههه لاعادي منوله مافيها شي
                    رندا وهيا تبتسم بخبث:اقووول منوووي اول ماتوصلي هناك كلميني وياريت مايكون مازن جمبك
                    منى بإستغراب:وي وليش يعني؟؟
                    رندا وهيا تقرب منها وتهمس في اذنها بصوت واطي:عشان اعرف اخبار امسسس
                    منى انحرجت مررررررررره ودفت رندا بعيد عنها:والله انك ماتستحي بعدي عني اشوف بعدي يلا
                    رندا:ههههههههههههههههههههههههاي ايش فيها انا بتزوج عن قريب ولازم اعرف كل شي
                    منى وهيا تبتسم لها بخبث:خلي ناصرررر يعلمك
                    منال وهيا تضحك على شكل رندا اللي قلب اصفر من يوم ماقالت ناصر:ههههههههههههههه يلا تروحين وترجعين بالسلامه يارب
                    منى :الله يسلمك يلا اشوفكم على خير
                    وقربت من منال وسلمت عليها..وقربت من رندا وحضنتها...
                    رندا:اتصلي عليا يادبه دايما مدري كيف بعيش في دا البيت من دونك دحين يستفردو فيا خالد وامجد
                    منى:ههههههههههههههههه لالا تخافي قريب بتلحقيني نسيتي انه فرحك بعد شهررر ونص
                    رندا وهيا تسايرها:هههههههههههههه صح بس الله يعينني في دا الشهر والنص عليهم
                    منى:امييين ولاتنسي خدي ماما وجهزي نفسك من دحين ترى شهر ونص فتره قليله وانتي مامداكي اشتريتي شي
                    رندا وهي تضيع الموضوع وتقلبه على منى عشان تحرجها:ان شاء الله المهم انزلي لاتتأخري على مازن تلاقيه قاعد يستناكي تحت على نار
                    منى وخدودها شابه ضووو من حركات رندا:والله انك دبه مالك دخل في مازن على نار ولا على تلج
                    رندا:ها اشوفك بدت الغيره من دحيييين
                    منى بعصبيه:رندا
                    رندا:هههههههههههههه خلاص خلاص
                    منى:يلا مع السلامه
                    منال:الله معك
                    منى قبل ماتخرج:الا منال صح فين خالتي بسمه ابغا اسلم عليها
                    منال:والله نايمه تبين اصحي لك هيا
                    منى:لالا خلاص مو لازم بس سلمي عليها باي
                    رندا وهيا تشوف منى تخرج من الباب:منى استني
                    منى التفت لها:ها نعم؟؟
                    رندا وهيا ترجع تبتسم بخبث:لاتنسي اتصلي عليا عشان نتفاهم...وغمزت لها...
                    منى وهيا تقفل الباب بقوه:ماني متصله
                    منال ورندا:ههههههههههههههههههههههههههه
                    وبعد ماراحت منى...نزلوا رندا ومنال للصاله تحت عشان يقعدوا مع ام خالد..وهما نازلين قاعدين يتكلموا عن منى وكيف كانت امس طالعه في الفرح...
                    منال:ماشاء الله والله امس كانت مرررره تجنن الكل مدحها
                    رندا:اي والله الله يحفظها يارب من عيون الحساد
                    ام خالد:اقووول بنات وحده فيكم تروح تجيب محمد مو بالعاده مايصحا لدا الوقت
                    منال ارتبكت لمن قالت ام خالد كدا ماتبا تروح لقسم خالد من بعد موقف امس...لكن..
                    رندا وهيا تمشي عنهم:انا مالي دخل جيعانه بروح اكل لي اي شي ما اكلت حاجه من امس
                    ام خالد:طيب اذا هيك حضري الفطور معاكي للكل محد فطر لسه
                    رندا:لالالالالا خلاص بطلت بطلع اجيب محمد
                    ام خالد بحزم:رندا
                    رندا بكسل:اهئ اهئ خلاص طيب
                    اما منال فانحرجت مابقي الا هيا ومستحيل ترد خالتها فما عرفت ايش تسوي..
                    ام خالد:منال يابنتي معليه روحي جيبي محمد الله لا يهينك
                    منال:افا عليكي ياعمتي تامرين امررر
                    وطلعت منال بشويش وهيا تدعي في قلبها انه خالد مايكون موجود...
                    راحت للقسم..وحطت الطرحه على راسها احتياط لو كان موجود ولمن وصلت دقت الباب...ومحد رد عليها..فقالت في نفسها الحمدلله شكله ماهو في...
                    دخلت وراحت لغرفة محمد لقته لساته نايم...
                    منال:محمد حبيبي قوووووم يلا خلاص بسك نووووم
                    محمد وهوا يفتح عيونه بشويش:نأأأم((نعم))
                    منال وهيا تبوسه على خده:يالبووووووووووو على النأأم قوم حبيبي يلا ماتبا تنزل تلعب معايا تحت بالمرجيحه قبل ما اروح انا حروح في العصررر يلا قوووم
                    محمد وهوا يقوم ويرمي نفسه على منال:انتي ثليني
                    منال وهيا تشيله:ههههههههههههههه طيب يلا تعال اوديك الحمام ونغير لك ملابسك
                    وقعدت منال مع محمد تروشه وتغير له ملابسه وتضحك وتلعب معاه شويه...وبعد نص ساعه خلصت له لبس..
                    فقام محمد يجري...

                    تعليق

                    • انثى من الخيال
                      V - I - P
                      • May 2009
                      • 1602

                      محمد:يلا ماما نزلي واللي يوصل اول هوا الفايزز
                      منال وهيا تلحقه:ههههههههههه يلا
                      ونزل محمد طبعا قبلها يجري..وهيا خرجت وراه وقفلت باب غرفته وانصدمت بخالد قدامها جالسه على كنبه في الصاله ويطالع فيها بنظره غريبه مافهمتها...
                      منال ارتبكت لمن شافته وعدلت الطرحه اللي كانت على راسها ومشيت من قدامه تبغا تروح... بسس
                      لحظه لو سمحتي
                      وقف قلب منال لمن سمعت صوته ياويلييييييييي..وش يبا مني؟؟!!..
                      منال وهيا تلتفت له:نعم
                      خالد وهوا يوقف:ممكن اتكلم معاكي شويه؟؟
                      منال بإستغراب:خير؟؟
                      خالد وهوا يدور بعينه في كل مكان الا جهتها قال بإرتباك:معليه لو ماعليكي امرر اتفضلي اجلسي شويه
                      منال بحيره اتحركت وجلست على كرسي بعيد عنه شويه:طيب
                      خالد جلس وقال بتردد:انا ما ابغاكي تزعلي مني لكن في موضوع مهم مرره لازم نتكلم فيه
                      منال عقدت حاجبينها بإستغراب لكن ماعلقت...وكمل خالد...
                      خالد:احم انتي يامنال انسانه رائعه...وعملتي معايا ومع ولدي اللي محد قدر يسويه...وكفيتي وفيتي في كل شي عملتيه معانا...وانا مقدر لك وشاكر كل اللي عملتيه...وفضلك وجميلك شايله على راسي من فوق..بسسس انا يامنال انسان وفي لزوجتي واخلص لها بكل ذره في كياني حتى بعد ما اتوفت...وصراحه وبدون زعل بتواجدك في حياتي وحياة ولدي احس اني اخون ذكراها وحبها في قلبي...فلو سمحتي..وهوا يرفع عينه لوجهها...ابعدي عن حياتي وحياة ولدي...لانه تواجدك يشكل خطر على ذكرى نهال في قلبي وفي حياتي
                      منال..بهتت في هاللحظه مو مصدقه اللي بتسمعه اذنها..خالد يقولي كدا ليه انا شسويت؟؟...
                      منال بإرتباك والدموع تتجمع في عينها من الحزن:ليه ياخالد انا شسويت عشان تقولي كذا؟؟
                      خالد وهوا يحاول يتأكد من كل حرف قبل ماينطق به:ماسويتي شي يامنال انا اللي سويت
                      منال....؟؟؟!
                      خالد وهوا يرفع عينه لعينها مره تانيه ويتكلم بإرتباك:يامنال انا انسان والانسان بطبعه ضعيف...انا ما اقدر على تواجدك القوي في حياتي..وانتي بنت ماشاء الله حلوه وكل من يتمناكي وفيكي كل المواصفات اللي يتمناها اي انسان...فما بالك بانسان زيي وحيد ومحتاج للحنان والاهتمام من بعد فقد زوجته...انا انحرمت من نهال وحنانها وانتي جيتي فجئه وحليتي مكانها واعطيتي كل هالحنان لمحمد...اللي صار مايكف عن ذكر اسمك في كل لحظه..ماما منال سوت..وماما منال فعلت..هادا غير تواجدك في اي مكان اروح له...انا ما اقدر على كدا يابنت الناس..لاتعذبيني الله يخليكي ولا اعذبك..خليكي بعيده عن حياتي وانا بكون مرتاح لاني وقتها مابخون ذكرى زوجتي وحبيبة عمري نهال
                      منال....................ايش بقول عن منال..منال اتفتت..اتبخرت انعدمت من الحياه...كلام خالد كان له وقع قاسي عليها مره..يبعدها عن حياته نقول معليه من حقه لكن عن محمد لا مستحيل....!!!!!!!
                      خالد وهوا يشوف الدموع تنزل من عينها بهدوء:سامحيني يامنال مو قصدي اجرحك بس انا حبيت اتكلم معاكي بصراحه
                      منال وهيا توقف والدموع تنزل من عيونها لاشعوريا:تبعدني عن حياتك انا راضيه ومقدره لكن عن محمد ليه ياخالد ليه؟؟
                      خالد وهوا يوقف وخايف على حالها:يابنت الحلال محمد ولدي...وتواجدك في حياته يعني حياتي..لاتخليني افسر ولا اقول اكتر انتي قريب بتتزوجي وبيكون عندك اولاد وبتفهمي شعوري..محمد قطعه مني..فاذا استحليتي كل مشاعره كأنك احتليتيني انا..وانا ما ابغا هالشي...لان نهال موجود في كل ذرة بكياني وارفض انه اي وحده غيرها تحتل اي شيء مني حتى لو كان جزء بسيط من تفكيري ومشاعري
                      منال.....ماعرفت ايش تقول الدموع صارت نهر جاري على خدودها...وصلت للحظه اللي كانت من زمان حاسه انها بتوصل لها...عرفت دحين وفهمت انها شغلت تفكير خالد زي ماشغل تفكيررها ولو لمده معينه ودا الشي هيا كانت ماتبغاه لكن في نفس الوقت كانت تبغا تعرف عنه واذا كان مهتم لامرها ولالا..لكن هالشي مايسوى قدام نهال الذكرى الاولى والاخيره في قلب هالاتنين واللي هما مخلصين لها بكل ما للكلمة من معنى...
                      منال بصوت يقطع القلب وبشهقه بين كل جمله والتانيه:صح كلامك صح خلاص انا اوعدك بخرج من حياتك نهائيا اما بالنسبة لمحمد فما اقدر احبس شعوري تجاه هالولد لانه احسه ولدي قبل مايكون ولدك لكن ححاول قد ما اقدر ابعد عنه..وسكتت وطالعت في خالد بكل حزن...وكملت..لكن خلي في بالك ياخالد اني احرص على ذكرى نهال في قلبي زيك ويمكن اكثر وتأكد اني مستحيل احل محلها وانه مستحيل احد في الدنيا دي كلها يحل محلها..نهال..وتأشر على قلبها..ونهال حيه في قلبي قبل ماتكون ماتت من هالحياه...وانا...انا اسفه لو سببت لك اي ازعاج او احراج...بس انا ابد ماكان ماكان قصدي...وطلعت من الغرفه تجري وهيا تبكي....
                      بعد كم يوم....
                      امجد:ياربيييييييييييي حرام عليكي يالمى والله حرام لسه حستنا سنه كمان
                      لمى:حبيبي مو ماينفع انتا سفرك بعد اسبوع وانا طبعا مستحيل اجهز في هادي المده الصغيره خلاص زي ماصبرت كل السنين اللي راحت اصبر سنه كمان
                      امجد بقهر:افففففففف تقولي سنه كأنه سنه قليله ايا القهر انا بموت من قهري وانتي ولا عليكي
                      لمى بهدوء:حبيبي خلينا نتفاهم بهدوء ايش بك معصب كدا؟
                      امجد بصوت عالي:عشان انا احببببببك وبموت عشان تكوني معايا وانتي مايهمك الا نفسك
                      لمى بدلع:مجودي يعني دحين بالله انا ماهمني الا نفسي بالعكس لو فكرت فيها بالعقل بتفهم اني ابغا مصلحتنا احنا الاتنين..يعني بالله ايت فرح دا اللي بنسويه في اسبوع ولا ايت جهاز اللي بتجهزه في اسبوع مره مايمدي
                      امجد بعصبيه:اقولك الفرح يا يكون بعد اسبوع ولا خلاص مو لازم يصير فرح ولاغيره وكل واحد مننا في طريق..وقفل الخط في وجهها..وهوا يزفر من القهر..
                      امجد:اففففففففففف والله دولا البنات اللي يمشي وراهم يضيع ماهمهم الا المظاهر خليني اشوف دحين كيف بتتصرف ست الحسن والجمال
                      لمى في الجهه التانيه..
                      لمى بصدمه:معقوله بدي السهوله يتخلى عني لالالا ما اصدق..وقالت في نفسها..ليش لا امجد دا واحد مجنون وممكن اي شي في الدنيا يسوييييه...ومسكت جوالها واتصلت على مي..
                      لمى:الو
                      مي:اهليييييييييييين هلا وغلا
                      لمى:كيفك ميويه؟
                      مي:الحمدلله بخير انتي كيفك؟
                      لمى:زفت ولله الحمد
                      مي:خير عسى ماشر؟؟فيكي شي؟؟
                      لمى بقهرر:اخوكي
                      مي بإستغراب:اخويا؟؟؟
                      لمى:ايوه امجد
                      مي:ايش به ايش سوى لك؟؟
                      لمى والدموع تتجمع في عيونها:يقولي يايصير الفرح بعد اسبوع ولا مافي فرح
                      مي بصدمه:بالله قلك كدا
                      لمى وهيا تبكي:ايوه تخيلي يعني بالله انا ايش اسوي في عمري انتي عارفه اني مستحيل اجهز في وقت زي دا والللله ما يمدي حرام علييييه
                      مي:هههههههههههههههههه والله انكم مجانين
                      لمى بدهشه:تضحكي؟؟! انا ابكي وانتي تضحكي
                      مي:هههههههههههه ايوه طبعا عشان موضوع زي دا ممكن ينحل بينكم بسهوله ماله داعي كل هالزعل
                      لمى:بالله يعني انتي ماتعرفي اخوكي دا ماعنده تفاهم مره لازم يمشي اللي في راسه
                      مي:هههههههههههههههه خلاص طيب انا بشوف الموضوع معاه وارد لك خبر
                      لمى وهيا تمسح دموعها:معليه بتعبك معايا
                      مي:افا يالموي تعبك راحه ياقلبي
                      لمى:مشكوره
                      مي:ماله داعي الشكر يالله قفلي خليني الحق اكلمه قبل مايقدم سفره ويسويه بكره مجنون هادا انا اعرفه
                      لمى بخوف:اففف يسويها والله
                      مي:يلا باي
                      لمى:باي
                      واتصلت مي على طول على امجد..
                      امجد وهوا يشوف اسم مي على الجوال:ههههههههه مسرع ماوصلها الخبر والله ماني راد عليها وخلي لمى تموت قهر اجل انا تسوي فيا كدا تقولي تعال كلم ابويا بعدين تقول لاما ابغا الفرح دحين خليها والله لجننها واعرفها مين امجد منصور
                      مي في الجهه التانيه:ايش به دا مايرد لايكون شايف رقمي وخاصرني!؟
                      امجد كان قاعد في غرفته ومسدوح على سريره وشايف جواله يدق باسم مي بس مايرد عليه..وفجئه سمع التلفون يرن..
                      امجد وهوا يرفع السماعه بسكل:الو
                      .......:يالدببببب اوريك شايف رقمي وماترد عليا
                      امجد بدهشه:هههههههههههههههههههههههههه مي هادا انتي
                      مي:ايوه ياقليل الحيا ليه ماترد على اتصالاتي؟؟
                      امجد بجديه:لاني عارف الموضوع اللي حتتكلمي فيه وانا مو مستعد اناقش اي احد فيه
                      مي وبخبث:وايش الموضوع اللي متأكد منه قد كدا واثق اني حكلمك فيه؟؟
                      امجد وهوا يقعد ويعتدل في جلسته:موضوع الفرح طبعا
                      مي بتصنع:فرحك؟؟ ماشاء الله قررت موعد الفرح ولاتقولي افا بس افا هادي اخرتها يا امجد انا اختك الكبيره ولاتقولي شي عن الموضوع
                      امجد...استغرب معقوله تكون مو عارفه الموضوع واتصلت عشان شي تاني...؟؟!!
                      امجد بإستغراب:يعني انتي ماتعرفي عن الموضوع شي؟؟
                      مي:ليه هوا صار شي في الموضوع؟
                      امجد بحيره:مي وبعدين معاكي اسألك وتردي عليا بسؤال
                      مي كتمت ضحكتها في قلبها وكملت لعبتها:امجد ايش بك معصب كدا هدي وي مايسوى عليك
                      امجد حس انه مي بتلعب عليه يعرفها اخته ذكيه وتستخدم ذكائها في دي الحالات فقال:اقولك مي خلصيني ايش اللي عندك وسيبيكي من موضوعي
                      مي:اممممممم انا بس كنت ابغا اطمئن عليك واسألك عن موعد سفرك اذا غيرته ولالا؟
                      امجد وهوا عارف انها بتكذب:انا بخير الحمدلله وسفري بعد اسبوع ما اتغيرر
                      مي:بالله طيب الحمدلله الله يوفقك ويعينك ان شاء الله
                      امجد:امين الجميع
                      مي:........
                      امجد:مي
                      مي:هلا
                      امجد:بلاشي لف ودوران اعترفي وقولي انه لمى هيا اللي مرسلتك وانك تبغي تكلميني في موضوع الفرح
                      مي بجديه:طيب خلاص نتكلم جد يعني
                      امجد بقهر:يعني من اول جالسه تستهبلي على راسي
                      مي:ههههههههههه لابس انتا مزاجك فلفل وحبيت اللعب في اعصابك شويه عشان تهدى
                      امجد:شف بالله تلعبي في اعصابي عشان اهدى والله انك
                      مي وهيا تقاطعه:امجاد اصبر عليا شويه الله يخليك
                      امجد وهوا يحاول يهدي نفسه:يلا صبرنا قولي اللي عندك
                      مي بهدوئها المعتاد لمن تتكلم بجديه:اسمعني انا مو قصدي اللعب في اعصابك بالمعنى المعروف بس كان قصدي اخليك تهدى لانك انتا متوقع اني حكلمك في موضوع لمى ومجهز ردة فعل لاي شي حقوله فانا ابغاك تهدى وتروق شويه وبعدين اتصل عليا ونتفاهم في الموضوع في وقت تاني
                      امجد وهو يزفر من قلب:لا اصبري شويه
                      مي:طيب
                      وقام امجد من مكانه وراح للمكتب..ومسك الجك اللي كان محطوط عليه وصب لنفسه كاسة مويه وشربها ورجع للجوال..
                      امجد بصوت رجولي:الو
                      مي ابتسمت لمن سمعت صوته:هلا براعي احلى الو في الدنيا
                      امجد ابتسم من مداعبة اخته اللطيفه:يلا قولي اللي عندك انا اسمعك وياريت تختصري
                      مي:هههههههههه طيب ولايهمك
                      امجد......
                      مي:الموضوع اللي ابغا اكلمك فيه عن فرحك واعتقد انك عارف دا الشي انا مو قصدي اتدخل ولا ابغا اتدخل اصلا كل اللي ابغا اقوله انه مده زي هادي صعب جدا انه يترتب فيها اي شي لفرح بمستوى راقي او ممكن نقول عادي حتى...واذا انتا مستعجل على الفرح قد كدا فاتمنى انك تفكر بعقلك شويه وتشوف الصوره بشكل اشمل دحين لمى بنت زي كل البنات تحلم بليلة عمرها وبلي حتسويه فيها فحرام تحرمها من هالحلم لانه مايتحقق الا مره في **الحياه ولمى مهما كان حبها لك من حقها تحلم لفرحها وترتيبه مايصير تجبرها يا امجد على انه يكون فرحها في هادي المده انا صراحه لو محلها بعارض زي ماعارضت البنت خلي عندك رحمه يا امجد البنت تحبك وانتا معذبها بحركاتك هادي
                      امجد........
                      مي:انتا والله لو سامع صوتها وهيا تكلمني وبتبكي كان اتقطع قلبك
                      امجد........
                      مي:امجد البنت تحبك لاتضيعها من يدك ولاتصير متهور وتافه لدي الدرجه
                      امجد.....
                      مي......سكتت وقررت تعطيه فرصه يفكر في كلامها....
                      امجد بجديه:طيب خلاص شكرا لاهتمامك وانا بشوف حل للموضوع بعدين
                      مي فرحت في قلبها يعني اقتنع وقالت:العفو ماسويت شي بس الله يخليك بشويش على البنت ترى لمى رقيقه وماتستحمل
                      امجد:عارف والله بس هيا تنرفزني هيا اللي قالتلي في فرح منى تعال وكلم ابويا ولمن كلمته تقول لا ايش هوا دا بنلعب احنا
                      مي:معليه يمكن هيا اتوقعت تتفقوا على موعد فرح ابعد من كدا بشويه
                      امجد بتردد:طيب....انتي ايش تنصحيني؟؟
                      مي:انا اقول اذا انتا مستعجل تقدر تتفق مع لمى على موعد للفرح مثلا شهرين ولاتلاته وتسافر وتخليها ترتب الموضوع على راحتها خصوصا اننا احنا دحين في اجازه وتقدر تخلص امورها بكيفها وبعدين تعال انتا واحضر الفرح وخد عروستك وسافروا براحتكم مو لازم تسافر معاك دحين وشهرين ولا تلاته محا تأثر عليكم
                      امجد بعد فترة صمت بسيطه:خلاص بشوف يلا تبي شي؟
                      مي:سلامة قلبك وزي ماقولت لك بشويش على البنت تراها غاليه
                      امجد:توصيني على لمى يامي ماتدري انها الهوى اللي اتنفسه والقلب اللي بدونه انا ما اقدر اعيش
                      مي:ههههههههههههه ياعيني على الحب اذا قد كدا تحبها راعي مشاعرها واحاسيسها لاتصير اناني ترى مهما كان الحب اللي في قلبها تجاهك بيموت من حركاتك البايخه هادي كفايه اللي جا للبنت منك
                      امجد بصدمه:وايش اللي جاها مني؟؟
                      مي وهيا تبتسم:انا ادري عنك المهم يلا انا مشغوله اكلمك بعدين عشان اشوف ايش سويت يلا مع السلامه
                      امجد:طيب براحتك مع السلامه
                      قفلت مي من امجد وهيا فرحانه..لانها قدرت تعدل رأي امجد العنيد اللي مو بسهوله يغير رأيه..وقالت في نفسها الله يسعدهم ويوفقهم يارب...
                      وفجئه نقزت مي من مكانه بصدمه لمن سمعت..
                      مي
                      مي وهيا تشهق من الخوف:بسسسسسسسم الله الرحمن الرحيم هادا انتا
                      رائد واللي بيموت ضحك على شكل مي:هههههههههههه لا هادا مو انا
                      مي برعب:حرام عليك والله فجعتني اه ياقلبي بموت
                      رائد:هههههههههههه ايش اسوي لقيتك سرحانه في احد غيري قلت افجعك عشان ما اهنيكي بللي بتسرحي فيه يلا بسرعه اعترفي كنتي بتفكري فمييييييييين؟؟؟؟؟
                      مي...خصرته وماردت عليه لانه قلبها وقف من كثر الصدمه من حركة رائد السخفيه...لانه جاها فجئه من وراها ونط ومسكها من كتوفها وصرخ في ادنها بصوت عالي..
                      رائد وهوا خايف عليها لانه وجهها مخطوف لونه وباين شاحب:مي ايش بك؟
                      مي بصراخ:دحين ايش بي ودوبك كنت بتموتني بدي الحركه البايخه لو مت انا دحين عشان بايختك هادي ايش كنت بتستفيد ها قولي....ماتتكلم ايش بك ساكت..بس فالح في تفجيع خلق الله..وقامت بدون ماتحط له اي اعتبار...وهوا قاعد محله مصدوم ايش اللي بيصير قدامه..ايش بها مي استخفت اول مره تصرخ في وجهه..ليه زعلت من مزحه صغيره؟؟؟!...وقام لحق وراها وهوا لساته مستغرب تصرفها...ماعمرها كانت بدي العصبيه ولا دا الانفعال...
                      رائد بصوت حنون:مي مي
                      راح لها الغرفه ولقاها ماسكه جوانا وبتغير لها ملابسها بهدوء غريب على غير حالتها قبل شويه...
                      رائد وهوا يقعد على طرف السرير ويتكلم بكل حب:ايش بك حياتي ليه زعلتي والله اسف مو قصدي ازعلك
                      مي.....
                      رائد:حياتي يلا عاد لاتزعلي بلييييز تدري اني كنت بس ابغا امزح معاكي مو قصدي ازعلك والله العظيم
                      مي..اتجاهلته مره وقعدت تلبس جوانا وكأنه مو موجود...ولمن خلصت شالت جوانا وقامت وحطتها في سريرها وغطتها...وجات تبا تخرج من الغرفه...
                      رائد قام بسرعه ومسكها من يدها بكل حنيه:مي قلبي ايش بك كل دا عشان بس مزحت معاكي يالله عاد اعتذار واعتذرنا لك ايش تبغي كمان
                      مي التفت له بعيون كلها شرار ويبان فيها الغضب وقالت:ما ابغا شي بس ممكن تفكني
                      رائد مات لمن شاف عيونها يحب لمسة الغضب فيها تصير كأنها نار تحرق اي احد قدامها وخصوصا قلب رائد اللي يعشق هالعيون بكل تعابيرها....
                      رائد بكل حب:ممكن بس مو قبل ماتقوليلي ايش بك؟؟
                      مي بعصبيه:مافيا شي بس كنت بموت من الرعب عشان حركه بايخه سويتها حضرتك وحبيت تستمتع فيها
                      رائد بهدوء:طيب مو بالعاده تزعلي من شي سخيف زي كدا طول عمرك متعوده على حركاتي ايش اللي صار لك اليوم
                      مي حست لنفسها...ايش اللي بتسويه تزعل من رائد حبيب قلبها ليش وعشان ايش؟؟!..بالفعل هيا متعوده عليه..لكن من جد حركته هزت كل اعصابها وخلتها ترتجف من الخوف...وماحست بنفسها الا وهيا ترمي نفسها في حضن رائد بكل ندم...
                      رائد وهوا يبتسم بحب ويمسد على راسها بحنيه:ايش بك حبيبتي؟؟
                      مي:اسفه ماكان قصدي اصرخ في وجهك سامحني
                      رائد وهوا يشد من يدينه عليها:لاتقولي كدا حياتي انا اللي اسف اني خوفتك والله ماكنت ادري اني بخوفك قد كدا
                      مي وهيا تبعد نفسها عنه وتطالع في وجهه بكل حب وتمسك يده:لا حياتي مو مشكله بس انا مدري ايش بي دي اليومين صايره حساسه زياده عن اللزوم
                      رائد وهوا يبتسم بخبث:يمكن
                      مي استحت من ابتسامته بس قالت بخوف بعد مافهمت قصده:لا الله لايقول ان شاء الله
                      رائد:ليييييييه ماتبي تنوري عيلتنا ب بيبي جديد؟؟؟؟
                      مي بخوف:لالالالا مستحيل ايش احمل حرام عليك لسسه جوانا حبيبتي ماكملت سنه تبغاني انجن يصيرو بدل الوحده اتنين لاه مستحيل لاتقعد تتوهم لي توهمات بايخه الله يخليك
                      رائد:هههههههههههههههههههههه هادا بدل ماتقولي يصيرو بدل القمر اتنين
                      مي وهيا تضربه على صدره بشويش:مو بدل قمر واحد احنا عندنا تلاته اقمار لو سمحت لاتفرق بين اولادي
                      رائد:ههههههههههههههههه ياعيني على اللي ماترضا على اولادها
                      مي بزهو:طبعا اولاد مي منصور كلهم بيكونو اقمار
                      رائد:هههههههههههههههههههههههه وليه ماتقولي اولاد رائد وبعدين نفس الاسطوانه حقت عيلة منصور ال....كل واحد فيكم مغرور اكتر من التاني ويقعد يقول فلان منصور وعلان منصور خلاص ذليتونا ياهو
                      مي بزهو اكبر واكبر:اقولك لاتصير لي زي مدري مين يحصل لك اصلا اخد قمرهم كلهم
                      رائد وهوا عاقد حواجبه:مين هما هادولا؟؟
                      مي:عيلة منصور ال....
                      رائد بنبرة طفوليه:لا انا ما ارضا بدا الكلام
                      مي وهيا تمد برطومها وتشاركه الجو الطفولي:ليييييش انتا ماتشوفني قمر؟؟؟
                      رائد وهوا يقربها منه:الا اشوفك بس اشوفك قمري انا مو قهرهم هما
                      مي ابتسمت له بحب وقالت بهمس:ياقلبي علييييييييييك اموت فيك
                      في نفس الوقت في باريس ....
                      منى:مزوني حبيبي يلا عاد بسك نوم قوم
                      مازن وهوا يفتح عيونه بكسل:صباح الورد
                      منى بإبتسامه حلوه:صباح الحب قوم حبيبي يلا طفشت من اول وانا اقول دحين يصحى ودحين يصحى ماصارت
                      مازن وهوا يقعد:ليه الساعه كم؟

                      تعليق

                      google Ad Widget

                      تقليص
                      يعمل...