رد: رواية لمى بشقة شباب
^^التكملة^^
لمى جلست بجنب منصور:منصور متى بتوديني؟
منصور:ليش خلاص مليت منا
لمى:لا موب مسالة ملل بس بكره عندي موعد وابي ارتاح واجهز اوراقي
منصور:خلاص العصر
لمى ارتاحت: خلاص
طلال كان سرحان وشكله يفكر في حبيبته
لمى طالعت فيه :شباب شوفوا هذا حالكم إذا خطبتوا
ضحكوا على تعليقها وعلى حال طلال
طلال انتبه على ضحكهم:هاه اش فيكم ؟
فهد:سلامت البك ويالي ماخد عئلك
طلال استحى منهم وضحك وهو مغطي وجه بيدينه
بدر:يعيني على الي يستحون
لمى:اموووووووووووووت انا
ماجد:ارحمنا ياشيخ
طلال:والله ماكنت افكر فيها
خالد:علينا
طلال:والله دايخ نووووووووووووم
منصور:لاتصرف الموضوع كل شي واضح
طلال:يالله يارب قولو امين
الشباب وهم يرفعون يدينهم :امين
طلال:يارب اشوف فيكم يوم
خالد:امين يارب اليوم قبل بكره
ماجد:لا الولد يحب ومنتهي
لمى:خلاص اصير لك خطابه واخطب لك الي تبي
خالد:ابي الي احبها
منصورتذكر قصته:بلا حب بلا وجع قلب واش جانا من ورى هالحب
غيراللإلم غيرالتعب وش جانا
ياناس انا مابي دفء قلبي من الحب اكتفى وين العشق وين الوفا ودانا
ياقلبي يكفي ماجرى الجرح توه مابرى ماجانا من الدنيا ترى كفانا
جربت في مر الهوى واخلصت انا وقلبي سوى
سكت منصور عند هالمقطع ونزل راسه والشباب سكتوا احتراما لمشاعره
اما لمى استغربت من سكوتهم
وحست انه مجروح وحبت تخفف عليه وتكسر جوء التوتر والصمت وقفت
قدام منصور وهي تطالع فيه وتغني له مصري وبحركات هبال:
انا ولا عارف انا مالي ولا الي قرى لي بحباك ياحبيبي بحبك
وهاتقنن عليك
انا باء حالي ماهو حالي ولا شاغل بالي ياعمري غيرك ياعمري والله
هاموت عليك
"حبيبي" دي لي انا بتئولها وعارف معانيها يبقى انت عايزني اروح فيها
يحبيبي انا
"والبوسه دي" مني انا على ايدك وحده وعلى خدك مية وحده ومن ادك
اه ياسيدي انا
جلست بجنبه وتردد:بحباك ياحبيبي بحبك وهاتقنن عليك
منصور يطالع فيها ويضحك على هبالها
وهي على حالها تردد :بحباك ياحبيبي بحبك وهاتقنن عليك
لمى يوم شافته يضحك قالت :احبك واتجنن عليك ياخي قول شي بادلني
نفس الشعور
منصور:قلنا لك بلا حب
لمى بتهديد:وحياة امي منا سايبك كولها يوم وهاكون قايبك
وتطالع فيه بنظرات:هعمل اتيل هاعمل مقنون ويانا يانا يانا ياحكيتك
خالد:والله وجننته بحبك قلب مصري عشانك
لمى:وانت مالك
خالد:لا من جدك
منصور:يائبني وانت مالك هو الي تقنن ولانتا
بدر:ايوه مالك انت مبتدخلش بينهم
ماجد:الله قلبو كلهم
خالد:شكله مرض وبداء بنتشر انا بحط رجلي مابقى إلا انا وانت وطلال
وفهد يالله طلال
طلال:موش عايز
فهد:وانا كمان
الكل طالعوا في بعض وضحكوا وكملوا استهبالهم وسوالفهم
^^التكملة^^
لمى جلست بجنب منصور:منصور متى بتوديني؟
منصور:ليش خلاص مليت منا
لمى:لا موب مسالة ملل بس بكره عندي موعد وابي ارتاح واجهز اوراقي
منصور:خلاص العصر
لمى ارتاحت: خلاص
طلال كان سرحان وشكله يفكر في حبيبته
لمى طالعت فيه :شباب شوفوا هذا حالكم إذا خطبتوا
ضحكوا على تعليقها وعلى حال طلال
طلال انتبه على ضحكهم:هاه اش فيكم ؟
فهد:سلامت البك ويالي ماخد عئلك
طلال استحى منهم وضحك وهو مغطي وجه بيدينه
بدر:يعيني على الي يستحون
لمى:اموووووووووووووت انا
ماجد:ارحمنا ياشيخ
طلال:والله ماكنت افكر فيها
خالد:علينا
طلال:والله دايخ نووووووووووووم
منصور:لاتصرف الموضوع كل شي واضح
طلال:يالله يارب قولو امين
الشباب وهم يرفعون يدينهم :امين
طلال:يارب اشوف فيكم يوم
خالد:امين يارب اليوم قبل بكره
ماجد:لا الولد يحب ومنتهي
لمى:خلاص اصير لك خطابه واخطب لك الي تبي
خالد:ابي الي احبها
منصورتذكر قصته:بلا حب بلا وجع قلب واش جانا من ورى هالحب
غيراللإلم غيرالتعب وش جانا
ياناس انا مابي دفء قلبي من الحب اكتفى وين العشق وين الوفا ودانا
ياقلبي يكفي ماجرى الجرح توه مابرى ماجانا من الدنيا ترى كفانا
جربت في مر الهوى واخلصت انا وقلبي سوى
سكت منصور عند هالمقطع ونزل راسه والشباب سكتوا احتراما لمشاعره
اما لمى استغربت من سكوتهم
وحست انه مجروح وحبت تخفف عليه وتكسر جوء التوتر والصمت وقفت
قدام منصور وهي تطالع فيه وتغني له مصري وبحركات هبال:
انا ولا عارف انا مالي ولا الي قرى لي بحباك ياحبيبي بحبك
وهاتقنن عليك
انا باء حالي ماهو حالي ولا شاغل بالي ياعمري غيرك ياعمري والله
هاموت عليك
"حبيبي" دي لي انا بتئولها وعارف معانيها يبقى انت عايزني اروح فيها
يحبيبي انا
"والبوسه دي" مني انا على ايدك وحده وعلى خدك مية وحده ومن ادك
اه ياسيدي انا
جلست بجنبه وتردد:بحباك ياحبيبي بحبك وهاتقنن عليك
منصور يطالع فيها ويضحك على هبالها
وهي على حالها تردد :بحباك ياحبيبي بحبك وهاتقنن عليك
لمى يوم شافته يضحك قالت :احبك واتجنن عليك ياخي قول شي بادلني
نفس الشعور
منصور:قلنا لك بلا حب
لمى بتهديد:وحياة امي منا سايبك كولها يوم وهاكون قايبك
وتطالع فيه بنظرات:هعمل اتيل هاعمل مقنون ويانا يانا يانا ياحكيتك
خالد:والله وجننته بحبك قلب مصري عشانك
لمى:وانت مالك
خالد:لا من جدك
منصور:يائبني وانت مالك هو الي تقنن ولانتا
بدر:ايوه مالك انت مبتدخلش بينهم
ماجد:الله قلبو كلهم
خالد:شكله مرض وبداء بنتشر انا بحط رجلي مابقى إلا انا وانت وطلال
وفهد يالله طلال
طلال:موش عايز
فهد:وانا كمان
الكل طالعوا في بعض وضحكوا وكملوا استهبالهم وسوالفهم
تعليق